ضرورت همسویی تولیدات هنری با مضامین دینی

حجت الاسلام نکونام گفت: دغدغه همسویی تولیدات هنری و سینمایی با مضامین و ارزش های دینی و اسلامی باید در چارچوب برنامه ریزی های کلان و سیاست گذاری های مجریان و دستگاه‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (سه‌ شنبه ۱۴ تیر) در دیدار با معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: درست است که نشاط باید در کارهای هنری و سینمایی لحاظ شود اما مهم آن است که محتوای دینی و انسانی داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: باید به گونه ای به مضامین دینی در آثار هنری پرداخته شود که همه افراد جامعه از جمله روحانیون و علما نیز از این آثار استقبال کنند و در سینماها حضور پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از دین و شعائر اسلامی است، اظهار داشت: همه آنچه از انقلاب اسلامی انتظار می‌رود در معارف دینی قرار دارد از همین رو پایبندی به این معارف در تقابل با خواست جامعه نیست.

 

حجت الاسلام نکونام ادامه داد: محتوابخشی آثار هنری بر مبنای مضامین دینی می توانند از آثار تولیدی یک اثر فاخر بسازد و اگر این ظرفیت ها در کنار یکدیگر قرار گیرد سازنده تر و تاثیرگذاتر خواهد شد.

 

وی به هجمه های فرهنگی دشمن نیز اشاره کرد و گفت: باید در برابر این هجمه ها ایستاد و نباید اسیر تحریف‌ها شد و برای مقابله با این تهدیدات نرم می توان از ابزار هنر و سینما استفاده کرد.

 

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت هایی که با روی کار آمدن دولت سیزدهم ایجاد شده است، تاکید کرد و گفت: شکل گیری دولت سیزدهم موقعیت استثنایی تاریخ انقلاب در شرایط کنونی است و امروز مردم انتظار دارند که انقلاب در تراز و ریل خود به پیش برود.

 

کد خبر 1193201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha