پرداخت مالیات باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: پرداخت مالیات و تسلیم اظهارنامه مالیاتی باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت‌الاسلام«محمد جواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت روز عرفه؛ روز نیایش، به بیان اهمیت دعا و بهره‌گیری از فرصت‌های معنوی پرداخت و گفت: دعا و نیایش راه صحبت کردن بندگان با خداوند عالم است و در در مقابل این دعا، وعده اجابت داده شده است.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج، وحدت و اتحاد مسلمانان را مهم‌ترین دستاورد و ثمره این عبادت عظیم و اجتماع بزرگ مسلمانان عالم دانست که در سایه معنویت در عمل به دستورات دین به ویژه کتاب آسمانی قرآن و عمل به سیره و روش پیامبر اکرم(ص) محقق می‌شود و باعث نقش بر آب شدن حیله و نیرنگ دشمنان خواهد بود.

 

وی به مناسبت ۱۶ تیرماه روز مالیات، به نقش مهم مالیات در تامین منابع مالی کشور و هزینه کرد آن در توسعه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: مالیات از دیرباز در جوامع بشری و در تمدن اسلامی و ایرانی تحت عنوان خراج وجود داشته و امروزه در سراسر دنیا به خصوص در کشورهایی که معادن و منابع زیرزمینی ندارند به عنوان مهم‌ترین عامل تأمین بودجه می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به قانون جدید محاسبه مالیات بر اساس تراکنش مالی دستگاه‌های کارت‌خوان، اظهارکرد: این اقدام تا حد زیادی می‌تواند جلوی فرار مالیاتی و اجرای عدالت در زمینه پرداخت مالیات را فراهم کند و یقینا با تمهیداتی که اندیشیده شده است میزان قابل توجهی از تراکنش‌ها شامل بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه پرداخت مالیات و تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای سایر مشاغل باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود، تصریح‌‌‌کرد: باید همه کمک کنیم در راستای اقدام دولت در اصلاح ساختار اقتصادی، اقتصاد درون‌زای برون‌گرا و همچنین اقتصاد بدون نفت محقق شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا با توجه به در پیش بودن روز حجاب و عفاف، رعایت پوشش مناسب برای آقایان و بانوان را امری ذاتی و موافق با فطرت انسان دانست و خاطرنشان‌کرد: هم دین اسلام برای حفظ کرامت ارزش انسان به ویژه زنان دستور به حجاب داده است و هم اقوام مختلف ایرانی در دوره‌های گوناگون نیز همیشه از حجاب و پوشش کامل استفاده می‌کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به ابلاغ آیین نامه حجاب و عفاف و ضرورت اجرای آن در دستگاه‌های دولتی گفت: کارکنان دولتی، دستگاه‌ها و نهادها به جهت انتساب به دولت و نظام باید نسبت به حجاب و عفاف دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند، چرا که به عنوان الگو برای مردم شناخته می‌شوند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیاز به اقدامات گسترده و ایجاد زیرساخت‌های فکری و فرهنگی دارد، اظهارکرد: اجرای محدودیت در ارائه خدمات به افراد بی‌حجاب و بد حجاب به عنوان یک اقدام سلبی لازم است اما کافی نیست، چقدر خوب است که این محدودیت برای همه قانون‌شکنان مانند گران‌فروشان، کم‌فروشان، متخلفین اداری و اقتصادی هم اعمال شود.

کد خبر 1194065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha