مالیات فرصتی برای توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی است

مزیکی با اشاره به جنبه موثر مالیات در جامعه گفت: مالیات فرصتی برای توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی به حساب می آید و تنها فرصت درآمدی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «عباس مزیکی« در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به هفته مالیات و نقش مالیات در جامعه اظهارداشت: ایجاد نظم اقتصادی، توسعه رفاه اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و ارائه خدمت به مردم از کارکردهای مالیات است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: مالیات فرصتی برای توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی به حساب می آید و تنها فرصت درآمدی نیست و قوانینی که برای این حوزه وضع شده توانسته نیازهای کشور را تامین و این فرصت را فعال کند.

 

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی با جنگ اقتصادی توطئه کرده، درآمد مالیاتی توانسته نیازهای کشور را تامین کند.

به گفته مزیکی سال گذشته بیش از چهار هزار میلیارد ریال به اعتبار به شهرداری ها و دهیاری ها از محل درآمدهای مالیات ارزش افزوده اختصاص یافت که توانسته نیاز مالی این مراکز در خدمت رسانی را رفع کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد سالم نیازمند توجه به درآمد پایدار و ایجاد اشتغال است و اقتصاد مقاومتی از جمله مصادیق بارز تحقق این امر است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان یادآورشد: اگر مردم بدانند که پول آنان و مالیات پرداختی در مسیر خدمت به مردم است آن وقت فرار مالیاتی نداشته و در پرداخت آن همت می کنند.

کد خبر 1194097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha