عظمت مسجد در اسلام به پويايي آن است/تسليم و عبوديت؛ دو شاخصه بزرگ عيد قربان

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي كاشان گفت: عظمت مسجد در اسلام به پويايي آن است و این پایگاه دینی از نخستين مراكز علمي در تاريخ اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام ماشاءالله صديقي در كارگاه آموزشي نماز با موضوع اهميت نماز جماعت در کاشان گفت: حضور در جماعت، آثار فردي و جمعي مادي و معنوي در زندگي انسان دارد زيرا نماز جماعت زيباترين، با فضيلت ترين، محبوب ترين و مقرب ترين جلوه نماز است.

 

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي كاشان افزود: عظمت مسجد در اسلام به پويايي آن است و این پایگاه دینی از نخستين مراكز علمي در تاريخ  اسلام است.

 

حجت الاسلام صدیقی با استناد به بيان رسول خدا(ص) كه فرمودند«مَن لَزِمَ جِماعَه المُسلِمين حَرُمَت عَليهم غَيبته وَ ثبَتت عِدالتُه» اظهار داشت: يكي از نشانه هاي عدالت  مومن حضور در نماز جماعت است.

 

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي کاشان بر اهميت حضور در مسجد تاکید کرد و گفت: نماز جماعت عامل بازدارندگي از نافرماني خداوند و  عامل تقرب الي الله و عامل رشد عقلاني و كمال ايمان است.

 

حجت الاسلام صديقي در بخش دیگری از سخنانش از عيد قربان تا عيد غدير را به عنوان هفته تسليم و عبوديت ياد كرد و گفت: آنچه را كه در غدير به دنبال تحقق آن هستيم كه همان روح تسليم در برا بر « اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و....» و اطاعت از ولايت است را بايد در عيد قربان جستجو كنيم.

 

این کارشناس دینی ادامه داد: تسليم و عبوديت دو شاخصه بزرگ عيد قربان است كه اكمال و اتمام دين را در غدير به همراه دارد و نور يقين و ايمان را در قلب انسان به ارمغان مي آورد

کد خبر 1194228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha