کاربران مراقب کلاهبرداری های اینترنتی عید قربان باشند!

سرهنگ بهمنی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان و اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی، گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری های سودجویان اینترنتی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سرهنگ « احسان بهمنی » در گفتگویی خبری عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان و اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی، برخی از مجرمان با سوءاستفاده از احساسات و اعتقادات مذهبی همشهریان در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می کنند.

 

وی افزود: این روزها شاهد تبلیغاتی با موضوعات مختلف مانند جمع‌آوری هزینه قربانی برای نیازمندان، مشارکت در قربانی و... با ارسال لینک‌ های جعلی در کانال‌ و گروه شبکه‌های‌اجتماعی هستیم.

 

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان اضافه کرد: شهروندان برای پرداخت کمک‌های مالی خود حتما از مراجع رسمی اقدام کنند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات انجام شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

 

این مسئول انتظامی استان با بیان اینکه مجرمان اینترنتی با این ترفند شهروندان را به صفحات جعلی یا همان فیشینگ هدایت می کنند، اذعان داشت: کلاهبرداران با کپی اطلاعات حساب و کارت بانکی افراد اقدام به برداشت از حساب کاربران می‌کنند.

 

وی گفت: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت کنند.

 

 

 

کد خبر 1194405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha