نفس اماره انسان را وادار به زشتی‌ها و پلیدی‌ها می‌کند

حجت‌الاسلام فاطمی گفت: پیام قربانی کردن این است که ما باید نفس اماره خود را قربانی کنیم چرا که نَفْس امّاره ما را وادار به زشتی‌ها و پلیدی‌ها می‌کند.

«حجت‌الاسلام محسن فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: حضرت ابراهیم (ع) پس از فرامین الهی که به وی داده شد، دستورات خداوند متعال را عملی کرد و بعد از اعمال حجی که به جا آورد، خداوند دستور قربانی کردن حضرت اسماعیل (ع) را داد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری یاسین مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک افزود: اصل این مسئله این نبود که حضرت ابراهیم (ع) بخواهد فرزند خود را قربانی کند بلکه یکی از دستورات الهی به شمار می‌رفت تا همچون فرمان‌های گذشته مطیع باشد.

 

وی اذعان کرد: حضرت ابراهیم (ع) فرزند خود را برای قربانی کردن حاضر کرد و هنگامی که قصد داشت دستور الهی را انجام دهد، خداوند گوسفندی را می‌فرستد و به حضرت ابراهیم (ع) می‌گوید که گوسفند را به جای فرزندت قربانی کند.

 

حجت‌الاسلام فاطمی تصریح کرد: این حرکت یک بهانه‌ای بود تا مشخص شود حضرت ابراهیم (ع) چقدر مطیع امر الهی است و ایشان این دستور را به نحو احسنت انجام داد.

 

وی به فلسفه عید قربان پرداخت و عنوان کرد: قربانی کردن یکی از اعمال حج است که حجاج باید آن را در مکه انجام دهند.

 

مدیر کانون یاسین اندیمشک بیان کرد: پیام قربانی کردن این است که ما باید نفس اماره خود را قربانی کنیم چرا که نَفْس امّاره ما را وادار به زشتی‌ها و پلیدی‌ها می‌کند.

 

وی با بیان اینکه نَفْس یکی از عوامل درونی است که انسان را به انخراف می‌کشاند ادامه داد: انسان وقتی بتواند نَفْس امّاره خود را قربانی کند، می‌تواند گام‌هایی را جلوتر به سمت خداوند بردارد.

 

حجت‌الاسلام فاطمی خاطر نشان کرد: قربانی کردن برای کسانی که حج نرفته‌اند واجب نيست ولی مردم در عید قربان، قربانی را انجام می‌دهند که از این فرصت باید برای کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار استفاده کرد.

 

کد خبر 1194684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha