پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومانی امور مالیاتی کرمان  به شهرداری ها، فرمانداران و دهیاری ها در دو ماهه اول امسال

به پرداخت سه هزار و ۸۰۰میلیارد تومان به شهرداری ها، فرمانداران و دهیاری ها از محل وصول عوارض و آلایندگی در سال گذشته خبر داد و گفت: در دو ماهه اول سال جاری نیز ۷۰۰ میلیارد تومان به آنان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمید زینل پور، دوشنبه(۲۰ تیر) به اتفاق جمعی از معاونین در دیدار دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان که به مناسبت هفته مالیات انجام شد؛ گفت: وصول درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته حدود ۱۵ هزار میلیاردتومان بود.

 

 

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ۷۵ درصد این وصولی را مربوط به به اشخاص حقوقی و شرکت های بزرگ و نقل انتقال سهام و...دانست و افزود:، وصولی مالیات از اشخاص حقیقی شامل پزشکان و غیره سه درصد است.

 

 

وی با بیان اینکه پس از دسترسی به اطلاعات حساب بانکی که بانک مرکزی اطلاعات را بارگزاری کرد؛ مالیات چند برابر می شد اما سازمان مالیاتی با توجه به شرایط کرونایی درصد آن را کمتر کرد.

 

 

زینل پور ادامه داد: امور مالیاتی استان کرمان از نظر نیروی انسانی در مضیقه است زیرا به دلیل بازنشستگی بیش از ۲۳۰ نفر، ردیف خالی دارد و استخدام هم صورت نگرفته است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرداخت سه هزار و ۸۰۰میلیارد تومان به شهرداری ها، فرمانداران و دهیاری ها از محل وصول عوارض و آلایندگی در سال گذشته خبر داد و گفت: در دو ماهه اول سال جاری نیز ۷۰۰ میلیارد تومان به آنان پرداخت شده است.

 

 

این مسئول اظهار کرد: سال گذشته در حالی درآمدهای مالیاتی وصول شده از استان ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که در قانون بودجه ۹ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود و امسال پیش بینی ۲۲ هزار میلیارد تومان شده که در سه ماهه امسال ۵ هزار میلیارد تومان وصول شده است.

کد خبر 1194910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha