وصول ۳۵۰ میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی در استان زنجان

شکوری از وصول ۳۵۰ میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در زنجان شرکتی نیست که فعال باشد و مالیات ندهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان امروز در نشست خبری اظهار کرد: مالیات یک گردش مالی است که همه مردم در آن سهیم هستند.

 

 

شکوری با اشاره به اینکه حقوق نیروی انسانی دستگاه های اجرایی نیز از محل مالیات پرداخت می شود، گفت: هزینه استفاده از خدمات دولتی و امور عمرانی از محل مالیات تامین می شود.

 

 

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ مالیات در جامعه تاکید کرد و گفت: با وجود شرایط و مشکلات موجود در کشور، مردم با پرداخت مالیات دولت را یاری کردند.

 

 

شکوی با اشاره به اینکه اداره کل امور مالیاتی استان زنجان امسال 97 درصد درآمدها را تامین کرده است، گفت: درصدی از مالیات ارزش افزوده به خزانه شهرداری و دهیاری ها واریز شده است.

 


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خدمات ارزش افزوده پرداختی به شهرداری و دهیاری را 623 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 220 میلیارد تومان نیز به عنوان ارزش افزوده به خزانه شهرداری ها، فرمانداری ها و دهیاری ها واریز شده است.

 


به گفته شکوری، در سال جاری 79میلیارد تومان به مودیان مالیاتی واجد شرایط استرداد پرداخت شده است؛ همچنین از 57 هزار مودی مالیاتی، 40 هزار مودی دارای مالیات صفر بوده است در استان زنجان 86میلیارد تومان مالیات دادند.

 


وی با بیان اینکه جامعه اصناف استان زنجان به تعداد 1400 نفر با 50 درصد جمعیت مودیان استان 2.5 درصد مالیات پرداخت کردند، ادامه داد: سامانه ابلاغ الکترونیک مالیاتی و سامانه ثبت اعتراضات از جمله خدمات و اقدامات غیر حضوری است.

 


شکوری با بیان اینکه سامانه اظهارنامه ارزش افزوده با اتمام سه ماهه یک ماه فرصت مراجعه دارد و الان تمدید شده است، گفت: سامانه ارسال ارث نیز جزو این سامانه است و سامانه اعلام گزارشات فرار مالیاتی، ارسال صورت معاملات فصلی، فعالیت های اقتصادی، سامانه نقل و انتقال املاک و اسناد، از جمله خدمات غیر حضوری هستند.

 


وی، با اشاره به صدور گواهی و مجوزهای اصناف در حوزه های گوناگون، تصریح کرد: 23 هزار ملک در استان معامله شده است که تعدادی از این موارد در خود اداره کل مالیاتی استان انجام گرفته است.

 


شکوری، با اشاره به استقرار میز خدمت برای پاسخگویی به مراجعین  یادآورشد: فرار مالیاتی بخش پزشکی در استان زنجان براساس ثبت سازمانی است که نصب دستگاه های پوز موجب جلوگیری از فرار مالیاتی برای پزشکان بوده است.

 


مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان، با یبان اینکه سازمان مالیاتی در حال رصد اصناف از قبل فرار مالیاتی بوده است، گفت: در آینده نزدیک حساب افراد برای فرار مالیاتی رصد می شود.

 

شکوری، با اشاره به شناسایی 17 هزار مودی جدید مالیات، افزود: استان زنجان با توجه به اعتقادات مردم دارای پرداخت مالیات مطلوب هستند.

 


وی، با اشاره به رونمایی از پایانه های فروشگاهی در کشور و استان ، تصریح کرد: افراد با دریافت کد از سامانه برای فعالیت های  اقتصادی جامعه رصد می شوند تا جلوی فرار مالیاتی آنها گرفته شود.

 


مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان، اخذ مالیات واقعی از فعالیت اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و گفت: نفت باعث شده مردم از پرداخت مالیات سرپیچی می کنند.

 

شکوری همچنین از وصول 350 میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در زنجان شرکتی نیست که فعال باشد و مالیات ندهد.

 

کد خبر 1195003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha