طرح ۳۱۳ راهگشای مشکلات زنان سرپرست خانوار/ ۱۱ دغدغه فرهنگی معیشتی برطرف می شود

حجت الاسلام هرمز با اشاره به اثر بخشی طرح ۳۱۳ در ۶۰۰ روستای واقع در استان های پایلوت کشور گفت: این طرح می تواند ۱۱ دغدغه فرهنگی و معیشتی خانواده های دارای زن سرپرست خانوار را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «حسن هرمز» امروز  در همایش ملی طرح ۳۱۳ استان گلستان افزود: طرح ۳۱۳ با همکاری و هم افزایی سه نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان تبلیغات اسلامی و مدیریت حوزه های علمیه در حال برگزاری است.

 

مشاور رئیس کمیته امداد کشور در امور روحانیون افزود: در این طرح روحانیون مستقر در روستاها به اتفاق همسران خود از خانواده های کمیته امداد سرکشی های چهره به چهره کرده و در این دیدارها به دنبال پیگیری، رفع و حل مسائل معیشتی، حمایتی و فرهنگی این خانواده ها هستند.

 

وی افزود: در اجرای این طرح  از طریق جذب منابع خیرین امدادی و غیرامدادی به دنبال این هستند که پنج مسئله فرهنگی این خانواده ها را حل کنند و ۶ نیاز معیشتی و حمایتی این خانواده ها با محوریت روحانیون و همسرانشان گره گشایی شود.

 

حجت الاسلام هرمز گفت: از سال گذشته این طرح به صورت آزمایشی در برخی از استان ها شروع شد و بعد از آن موفقیت هایی که به وجود آمد و اقدامات موثری که توسط روحانیون صورت گرفت تصمیم گرفته شد در کل کشور اجرا شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته این طرح در ۶۰۰ روستا برگزار شد که امسال این تعداد به ۲ هزار روستا افزایش یافت.

 

 

کد خبر 1196184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha