غدیر حقیقتی مهمتر از بعثت پیامبر(ص) است

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: غدیر حقیقتی مهمتر از بعثت پیامبر(ص) است و فلسفه غدیر اجرایی شدن اسلام و تثبیت ولایت عملی الهی بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به میلاد نهمین اختر تابناک امامت و ولایت اظهارداشت: امام هادی(ع) پرچمدار رسالت هدایت و ترویج اسلام ناب با تأسیس حوزه علمیه و تربیت انسانهای بزرگ و الهی که هر کدام رهبری بودند.

 

وی افزود:‌ امثال حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ابن سکیت اهوازی، ابوهاشم جعفری که مفسر و فقیه و اسوه بودند، تدوین و سبک خاص دعا و مناجات از خدمات نورانی به امت اسلامی بوده، مخصوصا زیارت جامعه کبیره که یک دوره کامل امام شناسی است، ۳۳ سال امامت با بیش از شش خلیفه عباسی و طاغوت روبرو بودند با محدودیت و نظارت شدید حکومت، مهمترین رخداد تلخ دوران امامت آنحضرت ویران ساختن قبر مطهر آقا ابا عبدالله الحسین (ع) توسط متوکل ملعون  بود که بسیار بر امام سخت گذشت، بیانگر غربت امام و بی تفاوتی مردم بود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به زندگی  پر از فراز و نشیب ائمه اطهار علیه السلام پس از نفی واقعه غدیر توسط دنیاپرستان بیان داشت:‌ همه مظلومیت ها و مصیبت های دنیای اسلام مخصوصاً ائمه(ع) بخاطر غفلت غدیر بود و هست ، ائمه اهتمام داشتند غدیر را زنده کنند ولی مردم همراهی نکردند.هنوز حق غدیر احقاق نشده و امت از خیر غدیر محروم است، عظمت این واقعه بر هیچ کس پوشیده نیست، حقیقتی که از بعثت نبی اکرم مهم تر است، چون فلسفه بعثت ظهور اسلام و تثبیت اعتقادات بوده است قبول اصول دین، شهادت به پذیرش توحید، ولی فلسفه غدیر اجرایی شدن اسلام و تثبیت ولایت عملی الهی بوده است.

 

امام جمعه قرچک واقعه غدیر را وحی الهی و دستور بزرگ خداوند متعال در دین اسلام دانست و تصریح کرد:‌ غدیر بزرگترین عهد و پیمان الهی با پیامبر اعظم بود چرا که خداوند در آیه 3 و 67 سوره مائده، علامه امینی در بحث استناد و استدلال چنان محکم بیان شده که قابل انکار نیست، 110 نفر صحابه ، 84 نفر تابع ، 360 نفر راوی معتبر اهل سنت نقل و تأیید کردند اصلاً قابل خدشه وانکار نیست.


 وی ادامه داد: دو صفت نیکو و عالی در عرصه هدایت و تربیت میراث گراسنگ امام کاظم (ع) است.1- صبر 2- سعه صدر ، شیوه امام کاظم بی نظیر است، عالی ترین روش در امور تربیتی محسوب می شود، پذیرش و جذب امام عجیب بود، در هر شرایطی با سبک عالی الهی پذیرش داشت و تغییر و تحول در افراد بوجود می آمد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی در خصوص مناسبت های پایانی تیر ماه گفت:‌ ۲۶تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی است ، امام راحل فرمودند: اگر شورای نگهبان را حفظ نکنید سرنوشت شما ، سرنوشت زمان مشروطه خواهد شد؛ کسانی وارد عرصه مدیریت میشوند و نفوذ خواهند کرد که بدون ذره ای اعتقاد به دین و آخرت ، نهضت را منحرف می کنند، مقام معظم رهبری فرمودند: شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است و ماندگاری اسلامیت نظام با شورای نگهبان است؛ عزیزان زحمت کش زیر مجموعه دفتر نظارت باید مراقب باشند، مماشات و بی توجهی و اغماض ها برای حیات نظام جمهوری اسلامی خطرناک است.

 

وی افزود:‌آبروی مردم امانت است باید تقوا رعایت شود، ما ، شهداء ، امامین انقلاب برای حفظ دین انقلاب کردیم ، برترین وجوه دین ، عدالت و انصاف و آبرو و حرمت انسانی است ، میزان حرکت و موضع عزیزان باید ولی امر مسلمین باشد. افرادی که باید در پست های کلیدی خدمت کنند باید مطیع باشند ، شرطی عمل نکنند، شک نداشته باشند ، اهل شعار نباشند، نگذارید انقلاب دست نااهلان بیفتد.

 

امام جمعه قرچک به وقایع صورت گرفته در خاور میانه اشاره داشت و گفت: حضور مقتدرانه ایران در دریای سرخ صهیونیستها را وارد معرکه جدید کرد مقامات رژیم صهیونیستی گفته اند، ایران پا روی گلوی ما گذاشته است ، چهار کشتی جنگی در دریای سرخ ، مرتب در حال گشت زنی هستند، وزیر جنگ رژیم غاصب اعلام کرد حضور نیروهای نظامی ایران در دریای سرخ ، تهدیدی جدی برای تجارت انرژی و اقتصاد جبهه مقابل ایران به حساب می آید، این پاسخ محکم به آمریکا و اسرائیل در مقابل تشکیل ائتلاف ضد ایرانی است که به کمک برخی کشورهای عرب بوجود آورده است ، بد عهدی های آمریکا در منطقه شهره یافت.

 

وی ادامه داد: بایدن با سفر کردن به منطقه سعی دارد جلب اعتماد کند طرح ایران هراسی دیگر جواب نمی دهد ، طرح ایجاد شبکه پدافندی در منطقه جواب نمی دهد ، پاسخ های دندان شکنی در مقابل چند تا عملیات گرفتند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی مشکلات اقتصادی و خشکسالی ها را در دنیا شامل همه کشورها دانست و تصریح کرد:‌ اوضاع نابسامان اقتصادی در همه کشورهای اروپایی گرانی ، قحطی غذا و ... به چشم می خورد ، ما با داشتن منابع غنی و رونق تولید و مدیریت جهادی و انقلابی از این بحران عبور می کنیم بشرطی که انصاف داشته باشیم.

 

خطیب جمعه قرچک با تبریک فرارسیدن روز تامین اجتماعی و بهزیستی بیان داشت: سازمانهای مددکاری تأمین اجتماعی و بهزیستی جهادی و انقلابی کار کنند، 25 تیر ماه سالروز تأسیس بهزیستی و تأمین اجتماعی است ، ضمن گرامیداشت این روز باید گفت مراکز مددکاری مسئولیت سنگینی دارند ، کمبودها و نبود اعتبارات و .... نباید مانع خدمات رسانی و توجه به قشر ضعیف شود، مؤسسات خیریه با تلاش های خودشان بخشی از مشکلات مردم را تأمین می کنند لذا نهادها و سازمانهای دولتی با توجه به اعتبارات ولو حداقلی می توانند محکم تر و بیشتر کمک کنند ، دغدغه داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: تأمین اجتماعی باید حامی و مدافع حقوق قشر ضعیف کارگری باشد، ضمن اینکه حق کارفرمایان باید حفظ شود ولی راه فرار و بی توجهی به کارگران زیاد است ، رهبر عزیز فرمودند: سازمان تأمین اجتماعی بازوی تحقق عدالت اجتماعی در کشور است.

کد خبر 1196280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha