اقدامات  دولت مبنی بر تمرکز اقتصادی درون زا، باعث رفع معضلات اقتصادی و معیشتی مردم می شود

امام جمعه شهرستان بهارستان گفت: اقدامات مثبت دولت سیزدهم و تمرکز بر اقتصاد درون زا و برون نگر، باعث ثبات و رفع معضلات اقتصادی و معیشتی مردم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه شهرستان بهارستان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان در خطبه اول به آیه «وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» اشاره کرد که از آن بر می آید که پیامبر (ص) در ابلاغ این ماموریت خوف و نگرانی داشته است!سوال این است: پیامبر چرا و از چه چیز هراس داشت؟ پیامبر سرور انبیاست، انبیائی که قرآن درباره آنان می فرماید: ایشان فقط از خدا میترسند و غیر از خدا از هیچ کس نمی ترسند. پیامبری که در اوج غربت و تنهائی در مکه مکرمه با بتها و بت پرستان مبارزه کرد. حال که 23 سال از آن تاریخ گذشته و در اوج قدرت است و مردم فوج فوج در اسلام داخل می شوند و فرمانده کل قوای حجاز است، آیا می شود از کسی بترسد؟


وی افزود:‌جواب این است که پیامبر (ص) برای خود نمی ترسید، خوفش، خوف شخصی نبود، بلکه برای اسلام از دو چیز هراس داشت:
1) فعال شدن خط نفاق و افراد متظاهر به اسلام که زیاد هم بودند، خود آن حضرت فرمود:
2) از ضعف فکری و جهالت توده مردم هراس داشت که نتوانند پیام را بگیرند و حق را تشخیص ندهند و پیامبر را متهم کنند که داماد و پسر عمویش را انتخاب کرد.
همانطوری که حضرت موسی(ع) بابت همین موضوع وحشت داشت؛ حضرت موسی(ع) با فرعون و فرعونیان مبارزه می کند خوفی ندارد، شبانه قوم بنی اسرائیل را حرکت می دهد و از مصر خارج می شود و دشمن او را تعقیب می کند اما خوف ندارد و در راه، بین شمشیر فراعنه و دریا (رود نیل) قرار می گیرد وحشت نمی کنند. «كَلّا  إِنَّ مَعِيَ رَبّي سَيَهدينِ» سر می دهد. ولی همین موسی (ع) وقتی طناب ها و چوب های ساحران را در میدان مبارزه دید، وحشت کرد.حق تعالی به موسی (ع) فرمود: «قُلْنا لا تَخَفْ إِنَّكَ أَنْتَ الْأَعْلى‌» و در مساله ابلاغ ولایت امیر مومنان(ع) و غدیر هم رسول اعظم (ص) از جهالت و ضعف فکری مردم هراس داشت ولی حق تعالی صیانت اسلام و پیامبر (ص) را تضمین کرد.« وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» (مائده /67)


خطیب نماز جمعه بخش گلستان در خطبه دوم با تبریک ولادت باسعادت نورین نیرین امام هادی (ع) و امام کاظم (ع)، اظهار داشت: امام هادی (ع) در دوران کوتاه عمر شریف شان خدمات بزرگی به اسلام و تشیع نموده است؛ از جمله هدایت و راهبری شیعیان، مبارزه با طاغوت وقت، ایجاد شبکه ارتباطی وکالت جهت ارتباط با پیروان خود و حفظ کیان شیعه.

 

وی افزود: یکی از کارهای بزرگ امام هادی (ع) تربیت شاگردان ممتاز با اینکه عصر امام هادی (ع) عصر اختناق و استبداد بود و شدیداً تحت نظر قرار داشت با این وجود، شاگردان زیادی تربیت نمود. مرحوم شیخ طوسی، دانشمند نامدار اسلام، تعداد شاگردان آن حضرت در زمینه های مختلف علوم اسلامی را 185 نفر می داند. مثل فضل بن شاذان، حسین بن سعید اهوازی، عبدالعظیم حسنی (مدفون در شهر ری) و ابن سکّیت اهوازی آن بزرگ شهید راه ولایت و...


حجت الاسلام نورپور در ادامه یادآور شد: یکی از آثار و یادگارهای ارزشمندی که از امام هادی (ع) به جا مانده، زیارت جامعه کبیره است که یک دوره کامل امام شناسی و دربرگیرنده بیش از 400 فضیلت از فضائل امام معصوم (ع) است و حقیقتاً بدون آن نمی شود امام معصوم (ع) را کامل شناخت، امید است قدر این زیارت را که علمای بزرگ بر آن شرح ها نوشته اند را بدانیم و از آن غفلت نکنیم.

 

امام جمعه بهارستان سالروز تأسیس نهاد مبارک شورای نگهبان را گرامی داشت و افزود: شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام و حافظ جمهوریت و اسلامیت آن وتقویت و تأیید آن، تأیید و تقویت اسلامیت نظام است. شورای نگهبان خاری در چشم دشمنان است زیرا مانع نفوذ اجانب و نامحرمان به بدنه نظام می شود و جلو انحرافات را می گیرد.


وی افزود: شورای نگهبان برابر قانون اساسی وظایف مهم و خطیری از جمله نظارت بر قوانین مصوب، تغییر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت داوطلبان انتخاباتی و... دارد.

 

حجت الاسلام نورپور در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس نیروی انتظامی و آغاز هفته بهزیستی و روز تأمین اجتماعی، از زحمات و خدمات این نهادها تقدیر و تشکر نمود.


خطیب جمعه بهارستان در ادامه ابراز امیدواری کرد اقدامات مثبت دولت سیزدهم و تمرکز بر اقتصاد درون زا و برون نگر، باعث ثبات و رفع معضلات اقتصادی و معیشتی مردم شود.


خطیب نماز جمعه بخش گلستان ضمن تقدیر از دولت سیزدهم در عدم گرده زدن مسائل کشور به برجام، خاطر نشان ساخت:  بدانید با اعتماد بر آمریکا مشکلی حل نخواهد شد، در برابر یاوه گویی های أخیر بایدن، تنها راه، مقاومت و هوشمندانه عمل کردن است. غلط می کنند که ملت رشید ما را تهدید می کنند و از طرفی دم از مذاکره می زنند و از طرف دیگر تهدید و ارعاب می کنند.

کد خبر 1196286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha