سعادت  دنیا و آخرت در پیروی از ولایت فقیه می باشد

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: امروز هم اگر می‌خواهیم دنیا و آخرت را داشته باشیم راهی جز پیروی از ولایت فقیه نداریم و غدیر خم به ما آموخت که آن رهبری، جامعه را به آرامش، امنیت و بهشت می‌تواند سوق دهد که همچون علی علیه السلام باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز جمعه در خطبه های نمازجمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در سوره تکاثر چنین می‌فرماید، تفاخر و مباهات شما بر یکدیگر باعث شد شما خدا و قیامت را فراموش کنید تا جای که به دیدار مردگان خود رفتید و آنها را شمردید در انتهای سوره خداوند بعد از بیان این مطلب که شما به یقین آتش دوزخ را خواهید دید می‌فرماید: در آن روز از شما راجع به نعمت سؤال خواهند کرد، سپس در آن روز از نعمت‌ها خواهند پرسید.


وی گفت: از وجود نازنین امام صادق علیه السلام راجع به نعمت سوال شد فرمودند: نعمت ولایت حضرت علی علیه السلام می‌باشد، این آیه می‌فرماید اولا آنچه شما دنبال آن می‌روید مال و نعمت نیست و عقوبت آن شما را خواهد گرفت و اگر می‌خواهید دنبال نعمت بروید و به دیگران به آن تفاخر کنید، دنبال نعمت ولایت بروید و در مقابل ولایت وظایفی دارید که در صورت کوتاهی بازخواست خواهید شد.


امام جمعه خیرآباد ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی(ع)، افزود: زیارت جامعه کبیره از یادگارهای مهم امام هادی علیه السلام است، یک دوره کامل امام شناسی است و وظایف ما را نسبت به امام در این زیارت می‌آموزیم که از خدا بخواهیم ما را محقق در دین کند، دین را بفهمیم و تبین کنم و باطل را بفهمم و آن را باطل کنم.


حجت الاسلام طزری ضمن بیان اينکه در دهه ولایت و امامت و در آستانه عید غدیر خم قرار داریم، بیان کرد: این عید بزرگ را تبریک عرض می‌نمایم، غدیر خم به ما آموخت که آن رهبری، جامعه را به آرامش، امنیت و بهشت می‌تواند سوق دهد که همچون علی علیه السلام باشد.


وی خاطرنشان کرد: پیامبر در غدیر خم نمونه کامل یک رهبر اسلامی را با دستان مبارکشان نشان دادند و شرط رسیدن به سعادت را پیروی از این رهبری بیان کردند و عدم پیروی را خذلان و هلاکت معرفی کردند.


خطیب جمعه خیرآباد گفت: ولایت مولا علی علیه السلام در عصر غیبت در ولایت فقیه تبلور پیدا کرده است، امروز هم اگر می‌خواهیم دنیا و آخرت را داشته باشیم راهی جز پیروی از ولایت فقیه نداریم.


حجت الاسلام طزری َمن بیان اینکه یکی از ترفندهای دشمن کوچک نمایی خدمات و بزرگ نمایی مشکلات است و هرگز مشکلات و گرفتاری‌های خود و دیگران را بیان نمی کنند، تصریح کرد: انسان احساس می‌کند تمام مشکلات  فقط در ایران اسلامی است و حال آنکه اینگونه نیست به این آمار دقت بفرمائید در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا اعتراضات مردمی علیه سیاست‌های دولت‌ها به‌ویژه در زمینه ناتوانی از مدیریت وضعیت اقتصادی و مهار تورم افسار گسیخته شدت گرفته است، شکست حزب محافظه‌کار در انتخابات محلی انگلیس که سرمنشاء استعفاهای زنجیره‌ای در کابینه جانسون بود سرانجام استعفای وی بود.


وی عنوان کرد: ناکامی ائتلاف مکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه که در چند دهه اخیر کم‌سابقه بوده است، نمونه‌هایی از این نوع اعتراض‌های مردمی به سیاست‌های دولت است.


امام جمعه خیرآباد گفت: کارشناسان سیاسی معتقدند که به احتمال زیاد این رخداد در انتخابات پارلمانی آمریکا نیز تکرار خواهد شد و در انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده آمریکا در روز سه‌شنبه، ۸ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان‌ماه) برای تعیین تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا رأی‌‍گیری انجام خواهد گرفت.


حجت الاسلام افزود: بُعد دیگر این اعتراض‌های مردمی در قالب اعتصاب‌های سراسری نمود یافته است، چنانکه در بسیاری از کشورهای اروپایی همچون انگلیس، فرانسه، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و کشورهای دیگر شرکت‌های هواپیمایی و اتحادیه‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای اعتصاب‌های سراسری برگزار کرده‌اند.


وی عنوان کرد: اعتراض‌های مردمی به سیاست‌های جنگ‌افروزانه غرب که موجب شکل‌گیری بحران جهانی غذا و انرژی شده از جمله وجوه پررنگ تظاهرات خیابانی است، بانک مرکزی انگلیس هم هفته گذشته اعلام کرد؛ قیمت کالاهای ضروری مانند غذا و انرژی در بریتانیا و در سطح جهان به‌شدت افزایش یافته و چشم‌انداز رشد بدتر شده است.


امام جمعه خیرآباد افزود: روزنامه فاینشنال‌تایمز با اشاره به تشدید سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی در حوزه یورو، پیش‌بینی کرده که این تصمیم‌ها می‌تواند اقتصادهای بزرگ اروپا را وارد رکود کند، همچنین این روزنامه عنوان کرده که بیش از ۴۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت اروپایی در حال حاضر به سختی معامله می‌شوند.


حجت الاسلام طزری تصریح کرد: محاسبات فاینشنال‌تایمز بر اساس شاخص‌های شرکت خدمات مالی «اینتراکتیو دیتا» نشان می‌دهد که اوراق قرضه شرکتی در پایان سال ۲۰۲۱ به میزان ۶ میلیارد یورو انباشت شده است، حجم بدهی شرکت‌های بزرگ از تاریخ ۳۱ مه (۱۰ خرداد) تا ۳۰ ژوئن (۹ تیر) بیش از دو برابر شده و نگرانی‌ها در مورد اینکه تصمیمات بانک مرکزی مبنی بر تشدید سیاست‌های پولی که می‌تواند اقتصادهای بزرگ را وارد رکود کند، افزایش یافته است.


وی در ادامه عنوان کرد: نرخ تورم در کشورهایی که از واحد پولی یورو استفاده می‌کنند به شکل چشمگیر و کم‌سابقه‌ای افزایش یافته و رکورد تازه‌ای را از خود به جای گذاشته است، بر اساس آخرین گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورواستات، تورم سالانه در ۱۹ کشور منطقه یورو در ماه ژوئن (خرداد- تیر) به نرخ ۶/۸ درصد رسید که از میزان ۱/۸ درصد ثبت شده و در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) عبور کرده است. خطیب جمعه خیرآباد گفت: بدین ترتیب نرخ تورم در منطقه یورو از سال ۱۹۹۷، زمان ثبت پول واحد اروپایی تاکنون در بالاترین سطح خود قرار گرفته است، بهای انرژی در منطقه یورو ۹/۴۱ درصد افزایش یافته و قیمت مواد غذایی و دخانیات نیز به تبع آن با افزایش ۹/۸ درصدی همراه بوده است.


امام جمعه خیرآباد در پایان گفت: این‌ها نمونه هایی از مشکلات در کشورهای به اصطلاح پیشرفته دنیاست که قرار نیست کسی از مشکلات آنان آگاه شود.
 

کد خبر 1196297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha