ضرورت حضور ائمه جمعه در میدان جهاد و پاسخگویی به مطالبات مردم

حجت‌الاسلام لروند گفت: امروز ضروری است که ائمه جمعه درمیدان جهاد حضور داشته و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

حجت‌الاسلام علی محمد لروند  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در ماموریت شبکه امامت و پاسخگویی با مطالبات مردم گفت: ائمه جمعه با تشکیل ستاد و پیگیری آن در حوزه‌های مختلف می‌توانند موجب خدمت‌رسانی مطلوب به مردم شوند.

 

امام جمعه کنگاور تصریح کرد: از زمان دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، رزمایش‌ها اوج گرفت و 12 گروه جهادی خواهران و برداران بنام شهدای مدافع حرم، فرماندهان و شهدای روحانیت شکل گرفت.از 5 سال گذشته تاکنون 522 رزمایش مواسات و کمک رسانی به مردم در سطح شهرستان برگزار شده است و50 هزار پرس غذای گرم تحت عنوان سفره کریمانه اهل بیت پخت و در 40 روستا توزیع شده است.

 

وی درمورد پاسخگویی به مطالبات مردم  افزود: درکنار توزیع این غذاها، مشکلات عمرانی، کشاورزی، روستایی، زیرساختی و ... شناسایی و در خطبه‌های نماز جمعه و یا جلسات با اعضای شورا مطرح شده و بارها مطالبه از مسولان صورت گرفته است.در سال گذشته یک هزار و 350 نامه مردمی دریافت شده است که تمامی نامه‌ها  پاراف و به واحدها و ادارات مربوطه ارجاع داده شده و از نزدیک و به نوبت با صاحبان نامه‌ها ملاقات صورت گرفته است.

 

امام جمعه کنگاور در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به تعداد خانواده های محروم در منطقه، گفت: در سطح شهرستان تعدادی خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند اما این در حالی است که دفتر امام جمعه امار بیشتری  از محرومین را شناسایی و اطلاعات آن‌ها را ثبت کرده است و معمولا هر 45 روز یا 2 ماه یکبار بسته های معیشتی به آنها تحویل داده می شود.

 

وی افزود: از خرداد سال گذشته تاکنون 130 رزمایش برگزار شده که تعداد 25 هزار بسته معیشتی با 12 قلم کالا به دست مردم رسیده است. همچنین 80 منزل مسکونی نیز توسط دفتر امام جمعه و نیروهای جهادی تعمیر شده اند و 6 باب حمام برای نیازمندان نیز احداث شده است.

 

حجت‌الاسلام لروند به دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دفتر امام جمعه اشاره کرد و ادامه داد: گروههای جهادی دفتر امام جمعه به همراه نماینده ولی فقیه در شهرستان 12 مرتبه در برداشت محصولات کشاورزی، وجین، درو کردن، نخودچینی و ... جهت کمک به کشاورزان شرکت کرده اند.

 

امام جمعه کنگاور گفت: در سال گذشته 200 مشکل در حوزه آب، برق، درمان، آسفالت روستایی، زیرساخت، امکانات شهری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... در خطبه‌های نماز جمعه مطرح و خوشبختانه تعداد زیادی از آنها با کمک و پیگیری مسئولان رفع شده است.

 

وی تصریح کرد: در شورای فرهنگی دفتر امام جمعه 50 برنامه مصوب شده است که عمده آنها خدمت به مردم در روستاها، شرکت در کارهای جهادی، آبرسانی، خدمات درمانی و ... است.

 

حجت‌الاسلام لروند اظهار کرد: تمامی این اقدامات توسط گروه های جهادی دفتر امام جمعه شهرستان کنگاور انجام شده است و هیچ ارگان و یا اداره دولتی در آن دخیل نبوده است و همین امر باعث شده تا ارتباط تنگاتنگی بین شبکه امامت جمعه و مردم شکل بگیرد.

 

 

فرزانه تهجا

کد خبر 1196530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha