عزاداری‌های ماه محرم فرصتی برای تبیین اهداف نهضت حسینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم، عزاداری‌های ایام ماه محرم را فرصتی مناسب برای تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌ هاشم» امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی استان با قدردانی از برگزاری بسیار مناسب و باشکوه مراسم دهه ولایت و عید غدیر اظهار داشت: هرجا کارها به مردم و تشکل‌های مردمی واگذار شود با بهترین شکل و باشکوه‌تر انجام می‌شود و مصداق بارز آن برگزاری جشن‌های عید بزرگ غدیر بود که نسبت به سال‌های قبل بسیار با شکوه خاصی تبلور یافت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به در پیش بودن عزاداری‌های ماه محرم گفت: رمز موفقیت جشن‌ها، آیین‌ها و مناسبت‌های مذهبی مردمی کردن این مراسم‌هاست و باید با استفاده از توان دستگاه‌های دولتی کار برگزاری این آیین‌ها به مردم و تشکل‌های مردمی و هیأت‌های مذهبی سپرده شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه عید غدیرخم و مباهله در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: روز مباهله کم‌تر از اعیاد مذهبی نیست و مسلمانان باید به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند و قبل از روز مباهله از راه‌اندازی هیأت‌های عزاداری ایام محرم پرهیز کنند تا این روز تحت‌الشعاع عزاداری‌ها قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم، عزاداری‌های ایام ماه محرم را فرصتی مناسب برای تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) دانست و اضافه کرد: هیأت‌ها و عزاداران حسینی باید با متولیان همکاری لازم را برای برگزاری مناسب این ایام داشته باشند و پس از روز مباهله به آماده کردن فضای شهرها و سیاه‌پوش کردن خیابان‌ها اقدام کنند.

وی از مسئولان هیأت‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) خواست که در برگزاری عزاداری‌ها از ایجاد مشکلات ترافیکی برای شهروندان و بیماران جلوگیری کنند و اجازه ندهند دسته‌های عزاداری با راه‌بندان و انسداد خیابان‌ها باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان شوند؛ چرا که عاشقان واقعی امام حسین (ع) راضی به آزار و اذیت مردم نیستند.

کد خبر 1198059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha