بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با پوتین و اردوغان، اجلاس تهران را فراتر از موضوع خاص برد

سعیدی با اشاره به اجلاس سه‌جانبه در تهران گفت: در این نشست آقایان پوتین و اردوغان مهمان رئیس‌جمهور ایران بودند، بااینکه موضوع اصلی اجلاس موضوع سوریه بود اما بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با پوتین و اردوغان اجلاس تهران را فراتر از موضوع خاص برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» امروز (جمعه 31 تیر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: منافقین از ابتدای اسلام در تلاش بودند تا به اسلام ضربه بزنند و همواره به دنبال فتنه و فساد هستند و می‌خواهند با ایجاد اضطراب کارهای اجتماعی مسلمانان را سست کنند.
 

امام‌جمعه قم افزود: اصلی‌ترین هدف منافقان مبارزه با اسلام و شخص پیامبر(ص) بود و اگر توطئه و نقشه شوم آن‌ها نسبت به شخص پیامبر(ص) به ثمر می‌نشست، آن‌وقت به انحراف کشاندن مسلمانان آسان بود و البته برای رسیدن به اهداف خود خسارت‌های بسیاری را وارد کردند.
 

 

وی گفت: اگر جامعه بیدار باشد و با بصیرت و صبر مراقب بوده و گوش‌به‌فرمان رهبری باشند بدون شک با توجه به وعده نصرت الهی همه نقشه‌ها خنثی و توطئه‌های آن‌ها در نطفه خفه خواهد شد.

 

سعیدی در ادامه به ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و گفت: این ماه اعیاد و مناسبت‌های اهل‌بیت(ع) است که روز مباهله و روز نزول آیه تطهیر و نزول سوره هل اتی درشان اهل‌بیت(ع) است.

 

وی گفت: مهم‌ترین روز در این ماه عید غدیر است، اهل‌بیت(ع) حق بسیاری بر گردن ما دارند، حق مودت و طاعت و زیارت و... که هر یک از این حقوق پیام‌ها و درس‌هایی دارند که باید توجه داشته باشیم.

 


امام‌جمعه قم گفت: موضوع خلافت و جانشینی حضرت علی(ع) نه‌تنها جز دین، بلکه متمم دین است و اگر پیامبر(ص) به این امر توجه نمی‌کردند، رسالت خدایی را انجام نداده بودند.

 


سعیدی گفت: کسانی که سعی کردند اسلام را از مسائل سیاسی و اجتماعی جدا کنند و گفتند که دین از سیاست جداست، دقیقت برخلاف حرکت پیامبر(ص) حرکت کردند.

 


وی به سالروز اقامه نماز جمعه پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: نماز جمعه در اسلام جایگاه رفیعی دارند که در قرآن نیز توجه به نماز جمعه تأکید شده است، هرکسی از روی ایمان در نماز جمعه شرکت کند، خداوند گناهان او را می‌آمرزد.

 


امام‌جمعه قم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در طول رهبری حکیمانه خود بیش از 20 مرتبه با ائمه جمعه دیدار داشتند و نکات قابل‌توجهی در مورد رهنمود و مطالبه داشتند و مرور اجمالی بر این گفته‌ها این است که عمق راهبردی ایشان به نماز جمعه است و به برکات نماز جمعه اشاره کردند.

 

سعیدی با اشاره به اجلاس سه‌جانبه در تهران گفت: در این نشست آقایان پوتین و اردوغان مهمان رئیس‌جمهور ایران بودند، بااینکه موضوع اصلی اجلاس موضوع سوریه بود اما دیدارها و قراردادها و سخنان مطرح‌شده و بیانات مقام معظم رهبری در دیدارها، سطح این اجلاس را فراتر از موضوع خاص برد.

 


وی گفت: چهار موضع رهبر معظم انقلاب که هشدار نسبت به تهاجم نظامی ترکیه به سوریه، هشدار نسبت به مسدودسازی مرز ایران و ارمنستان، اخراج آمریکا از مرز فرات و کنار گذاشتن تدریجی دلار این موضوعات بوده که باید اجرایی شود.

 


امام‌جمعه قم به سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد اشاره کرد و گفت: عملیات مرصاد در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان صورت گرفت، منافقین به طمع فتح تهران با پشتیبانی صدام، اقدام به حمله به ایران کردند و بعد از چند روز درگیری با پیروزی نیروهای ایران به پایان رسید.

 


وی گفت: در این عملیات سپاه و ارتش و هدایت و نقش بی‌بدیل سپهبد صیاد شیرازی، با در هم کوبیدن دشمان، پاسخی کوبنده به منافقین دادند.

 

سعیدی گفت: جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از نیروهای انقلابی و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب، اجازه ورود و خدشه به کشور را به هیچ‌کس نخواهد داد.
 

کد خبر 1198445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha