۱۲۷ روستای رشت با تنش آبی مواجه است

امام پناهی با بیان اینکه ۱۲۷ روستای رشت با تنش آبی روبه است گفت : قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) به عنوان مجری طرح در حال رفع این تنش آبی در شهرستان رشت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حمیدرضا امام پناهی» امروز (شنبه،۱مرداد ) در جلسه قرارگاه شهرستانی محرومیت زدایی از حوزه آب شرب روستایی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم نسبت به ارتقاء کیفی و ضریب برخورداری روستائیان از آب شرب مناسب، اظهار داشت: با پای کار آمدن قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و هماهنگی بین دستگاه‌ها، گام بزرگی در زنجیره تامین، انتقال و توزیع آب شرب روستاها برداشته خواهد شد.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه شاخص‌های برخورداری از آب آشامیدنی شهرستان، مناسب مرکز استان با تراکم بالای جمعیتی و انبوه گردشگران نیست، خاطرنشان گفت: با اجرای طرح‌های آبرسانی، افزایش قابل قبولی در ضریب برخورداری از آب آشامیدنی سالم در سطح روستاهای رشت را شاهد خواهیم بود.

 

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با تأکید بر لزوم تعامل، همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط برای تسریع در به ثمر نشستن طرح محرومیت زدایی از روستاها در حوزه آب شرب، افزود: با احداث چندین حلقه چاه، ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن و ۵۷۹ کیلومتر لوله گذاری توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) به عنوان مجری طرح، ۱۲۷ روستای مواجه با تنش آبی و یا فاقد آب آشامیدنی مناسب شهرستان رشت، از نعمت آب سالم و با کیفیت برخوردار خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه لازمه موفقیت و پیشرفت سریع در اصلاح شبکه و اجرای طرح‌های توسعه و آبرسانی روستایی، تهیه زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه‌هاست، گفت: بخشداران در هماهنگی با دستگاه‌هایی نظیر آبفا، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به شناسایی اراضی مازاد، بلا استفاده و رها شده دستگاه‌ها اقدام کنند.

 

فرماندار رشت تکمیل خطوط انتقال بخصوص خطوط رینگ اصلی آبرسانی شهرستان مانند خط جانبازان به کوچصفهان و سنگر به کوچصفهان، لشت نشاء و خشکبیجار را در تامین پایدار و دائمی آب مورد نیاز مهم دانسته و خواستار تسریع در اجرا و اتمام آنها شد.

 

*بسیاری از روستاهای رشت با مشکل کیفیت پایین و افت فشار آب مواجه هستند

«جبار کوچکی نژاد »در این نشست با بیان این مطلب که بسیاری از روستاهای رشت با مشکل کیفیت پایین و افت فشار آب، خرابی چاه ها و تجهیزات و فرسودگی و رسوب گذاری در خطوط مواجه اند، خواستار تسریع در اجرای پروژه‌ها و حل اساسی مشکل شد.

 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مالکیت آبفا بر زمین‌های قابل استفاده در اجرای طرح آبرسانی به روستاها در سطح تمامی بخش‌های تابعه شهرستان، مانند برخی از ایستگاه هایی که دیگر قابلیت استفاده ندارند و همچنین هزینه بالای تهیه زمین مورد نیاز، خواستار استفاده بهینه از زمین های تحت مالکیت و تبدیل به احسن آنها برای رفع موانع تهیه زمین مورد نیاز شد.

کد خبر 1198656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha