شفافیت  اقتصادی، عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی مهمترین هدف اجرای قانون پایانه های فروشگاهی

برزگری با اشاره به اجرای طرح قانون پایانه های فروشگاهی در سطح کشور گفت: شفافیت اقتصادی، عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی مهمترین هدف اجرای این طرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کشور در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اجرای طرح سامانه فروشگاهی و مودیان مالیاتی کشور گفت: با اجرای این سامانه شاهد شفافیت  اقتصادی، عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی در سطح کشور خواهیم بود.

 

وی افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد بستر اطلاعاتی برای برنامه ریزی های مالیاتی و غیر مالیاتی، ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی، ایجاد مکانیزم دوطرفه کنترلی مبارزه با فرار مالیاتی از جمله مزایای این طرح است.

 

برزگری بیان کرد: مبارزه با قاچاق، مبارزه با احتکار نیز از اهداف جانبی این قانون است که پایدارشدن درآمدهای بودجه ای و جلوگیری از استقراض دولت با توجه به درآمدهای پایدارو  پیشگیری از تورم از جمله مزایای این طرح است.

 

 

رئیس مرکز تنظیم مقررات، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کشور گفت: در این قانون هرکسی که کالا می فروشد به عنوان صاحبان مشاغل یا اشخاص حقوقی باید صورتحساب الکترونیکی صادر کند که این صورتحساب دارای شماره ای است و معاقب آن خریدار نیز آن را تایید یا رد کند که با اجرای آن تمامی مودیان شامل آن می شوند.

 

وی افزود: اجرای آن از صاحبان مساغل بزرگ شروع می شود و به تدریج انجام می شود که از 21 تیرماه فراخوان داوطلبی عضویت داده ایم که تاکنون 3 هزارو 700 نفر وارد شده اند و درخواست عضویت داده اند.

 

برزگری بیان کرد: ما هنوز فراخوان الزام به ثبت نام را صادر نکرده ایم زیرا هدف ما اجرای تدریجی و تشویقی است.

 

رئیس مرکز تنظیم مقررات، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کشور گفت: ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی، ایجاد مکانیزم های دو طرفه کنترلی و مبارزه با فرار مالیاتی از جمله مزایای این طرح است که دنبال می شود.

 

وی افزود: از اوایل تیرماه امسال در خصوص چندین مودیان نمونه این کار را انجام می دهیم و از طریق برخی سامانه ها این لینک را دنبال می کنیم.

 

برزگری گفت: در قانون پایانه فروشگاهی الگوهای صورتحساب تعیین می شود بدین صورت که کسب و کاری کالای خود را به کسب و کاری دیگر می فروشد لذا اساسا پوز فروشگاهی کمتر مورد توجه قرار می گیرد و بر همین اساس اطلاعات دو شرکت درج می شود.

 

وی افزود:

کد خبر 1199269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha