استقبال مردم لرستان از مسابقات سراسری قرآنی

دریکوند با اشاره به استقبال جامعه قرآنی این استان از مسابقات سراسری قرآن اوقاف، گفت: مردم استان لرستان در دوره های مختلف مسابقات قرآن کریم استقبال خوبی دارند.

«تقی دریکوندی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، با اشاره به استقبال جامعه قرآنی این استان از مسابقات سراسری قرآن اوقاف، اظهار داشت: مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور داوران استانی و متسابقین برگزار شده است.

 

رئیس امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به استقبال جامعه قرآنی لرستان از ثبت‌نام چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه، افزود: این دوره از مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی  با حضور ۴۰ نفر از متسابقین در رشته های حفظ، قرائت، تحقیق، ترتبل و دعاخوانی ویژه خواهران در دالقران موقوفه یاس نبوی در شهرستان الیگودرز برگزار شد.

 

وی ادامه داد: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از طریق سایت www.quraniran.ir انجام شده و فیلم آموزشی نحوه ثبت‌نام و شیوه‌نامه مسابقات سال در سایت ثبت‌نام بارگذاری شده است.

 

دریکوندی بیان کرد: منتخبین رشته های آوایی به مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در خرم آباد برگزار می شود، راه می یابند.

 

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء، تفسیر قرآن کریم، دعاخوانی، اذان، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی ویژه آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

 

دریکوندی با اشاره به اینکه سال گذشته استقبال جامعه قرآنی لرستان از مسابقات سراسری اوقاف و امور خیریه بسیار ضعیف بود که امسال رشد خوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع ۲۳۰ نفر برای شرکت در مسابقات قرآن اوقاف نام‌نویسی کردند که امسال این رقم تا کنون  به 1309 نفر رسیده و تا پایان مهلت ثبت‌نام این آمار افزایش خواهد یافت.

 

وی اذعان داشت: تاریخ مسابقات مرحله استانی رشته معارف ۱۲ مردادماه امسال به‌صورت تستی و آنلاین(غیر حضوری) است و تاریخ مسابقات رشته‌های آوایی مرحله شهرستان از ابتدای تیر تا ۱۵ مرداد امسال و مرحله استانی نیز از ۲۲ مرداد تا ۳۱ شهریورماه امسال اعلام شده است.

 

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: استان لرستان از نظر تعداد متسابقین ثبت نام شد در مسابقات مکان دهم کشوری را دارد که یک آمار بسیار فوق العاده برای استان می باشد .

کد خبر 1199894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha