حدود ۸۱ درصد قبولی‌ها  کنکور متعلق به طبقه بالا شهر تهران است

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار قبولی‌های کنکور در تهران نشان می دهد که ۸۱ درصد قبولی‌ها متعلق به طبقه بالا شهر بوده و کمتر از ۲۰ درصد متعلق به دانش‌آموزان پایین‌ شهر تهران است که این یک ناعدالتی آموزشی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمدحسن آصفری در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه(۵مرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: آمار قبولی‌های کنکور در تهران نشان می دهد که ۸۱ درصد قبولی‌ها متعلق به طبقه بالا شهر بوده و کمتر از ۲۰ درصد متعلق به دانش‌آموزان پایین‌ شهر تهران است که این یک ناعدالتی آموزشی بوده و باید وزارت آموزش و پرورش پاسخ دهد که چرا امکانات در اختیار دهک‌های پایین جامعه قرار ندارد.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با این وضعیت دانش‌آموزان دهک‌های پایین جامعه نتوانستند در کنکور قبول شده و آن‌ها پست و مسئولیت را در آینده در دست نمی‌گیرند و مسئولیت‌ها تنها به دهک‌های بالای جامعه می‌رسد. حال اینکه محرومان و شهید داده‌ها همگی در طبقه پایین‌شهر تهران هستند.

 

وی بیان کرد:  دانش‌آموزان طبقه پایین شهر به دلیل نداشتن پول نتوانستند در کلاس‌های تقویتی کنکور شرکت کنند و قبول نشدند و این وضعیت برای طبقه بالاشهر برعکس بوده است و این ناعدالتی است. وزارت آموزش و پرورش باید درباره کمبود امکانات آموزشی پاسخ دهد و این وضعیت سامان پیدا کند.

کد خبر 1200187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha