برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در دهه اول محرم/میزبانی میعاد منتظران از هیئت‌های مذهبی

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برنامه‌های این مکان مقدس در دهه اول ماه محرم را تشریح کرد. عزاداری هیئت‌های مذهبی و ارائه خدمات مشاوره‌ای از جمله این برنامه‌ها است.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت، حجت الاسلام مهدی حسین آبادی با اشاره به برنامه های مسجد مقدس جمکران در ایام دهه اول ماه محرم، اظهار کرد: آئین تعویض پرچم گنبد مسجد مقدس جمکران و برافراشتن پرچم عزای سید و سالار شهیدان(ع)، همزمان با نخستین شب ماه محرم از ساعت ۲۰ روز جمعه، ۷ مردادماه در صحن جامع امام مهدی(عج) برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در دهه اول محرم صبح ها از ساعت ۷:۲۰ صبح، مراسم قرآئت زیارت عاشورا و مراسم عزاداری بعد از نماز عصر در مسجد امام علی(ع) برگزار می شود‌.

 

وی تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران در ایام دهه اول محرم همانند سال های گذشته میزبان برخی از هیئت های مذهبی است و این امر رویکرد مسجد در حمایت از تشکل ها و مجموعه های دینی، انقلابی و فرهنگی است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: بر همین اساس عصر ها از ساعت ۱۶:۳۰ مراسم عزاداری هیئت محبین اهل بیت(ع) در شبستان بزرگ کربلا با سخنرانی و مداحی حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی ادامه داد: مراسم عزاداری هیئت فاطمیون قم نیز در شب های دهه اول محرم بعد از اقامه نماز عشاء در صحن جامع مهدوی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع و مداحی حاج مهدی سلحشور برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با قرائت دعای ندبه، ویژه مراسم شیرخوارگان حسینی در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار می شود و در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز این مسجد میزبان دسته های عزاداری است و در روز عاشورای حسینی نیز زیارت ناحیه مقدسه دو ساعت مانده به اذان مغرب در میعاد منتظران زمزمه می شود.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره مسجد مقدس جمکران و راویان انتظار نیز هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ برنامه های متنوعی برای کودکان و نوجوانان در دهه اول تدارک دیده است.

کد خبر 1200534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha