احیای ۱۰۳ سرجه آب قنوات موقوفه بیمارستان نقوی کاشان

​رئیس اداره سازمان های مردم نهاد وخیرین سلامت کاشان از احیای ۱۰۳ سرجه آب قنوات موقوفه بیمارستان نقوی کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر علیرضا مفرح در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۱۰۳ سرجه آب قنوات موقوفه مرحوم حاج محمد صادق نقوی در سال جاری به همت دانشگاه علوم پزشکی کاشان احیاء، بازسازی، مرمت و لایه روبی شد.

 

رئیس اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت کاشان افزود: با توجه به اینکه تولیت موقوفات بیمارستان نقوی کاشان هم اکنون با دانشگاه علوم پزشکی است، این اقدام با هماهنگی اداره جهاد کشاورزی کاشان و هیات امنا آب آن مناطق صورت گرفته است.

 

مفرح با بیان اینکه این رشته قنوات در مسیری به طول حدود ۷۰ کیلومتر قرار گرفته و از مبدا تخته جور (بیشه زاری میان قهرود و قمصر) شروع و تا منطقه لتحر کاشان ادامه دارد، تصریح کرد: حفظ و نگهداری موقوفات نقوی و آب رسانی بهتر به اراضی این موقوفات، هدف اصلی این اقدام است.

 

رئیس اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت کاشان افزود: مرحوم حاج محمدصادق نقوی در سال ۱۳۱۷ این وقف بزرگ را انجام داده و تولیت موقوفات را تا ۷۰ سال به سه نفر از وابستگان خود واگذار نموده و در وقف نامه قید کرده که تولیت موقوفات بعد از ۷۰ سال به اداره بهداری وقت (دانشگاه علوم پزشکی) واگذار شود.

 

علیرضا مفرح ادامه داد: خرید تجهیزات و لوازم پزشکی مدرن جهت کمک به درمان و استفاده عموم مردم، تعمیر و تجهیز بیمارستان نقوی و خرید اقلام داروئی برای افراد بی بضاعت از اهداف وقف نامه مرحوم حاج محمد صادق نقوی است./

کد خبر 1200574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha