احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضرورت دارد

حجت الاسلام غبیشاوی با تاکید بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و باید همه به قوانین موجود احترام بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عبدالحسبن غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۷ مرداد) در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهر برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور، با اشاره به دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب به مناسبت پنج مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنا به فرمایش پیامبر اسلام (ص) حضور در برگزاری فریضه نماز جمعه ثواب حج را دارد.

 

خطیب نماز جمعه آبادان ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات ائمه جمعه سابق این شهر افزود: برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه، خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: مسئولان منطقه آزاد اروند، پالایشگاه و استان خوزستان، برای تکمیل پروژه نیمه تمام طرح توسعه مصلای آبادان مساعدت و همکاری کنند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی بر ضرورت برگزاری آئین‌های عزاداری ماه های محرم و صفر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: رعایت نکات بهداشت در مجالس عزاداری به ویژه دهه اول محرم برای جلوگیری از ورود به وضعیت خطرناک کرونایی ضروری است.

 

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و عزای حسینی اضافه کرد: اگر بخواهیم حسینی باشیم باید آنچه امام حسین (ع) از ما خواسته و برای آن قیام کرده و به شهادت رسیده خوب بشناسیم و به آن عمل کنیم و واجبات را فراموش نکنیم.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به تقارن ماه محرم‌ با آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپاداشتن همه فرایض اسلامی است.

 

وی با تاکید بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و باید همه به قوانین موجود احترام بگذاریم.

 

حجت الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته کار آفرینی و فنی و حرفه‌ای یاد آور شد: خوشبختانه اکنون زمینه خوبی برای آموزش و آموختن حرفه در فنی و حرفه‌ای فراهم است، لذا می بایست خیرین نیز به این امر کمک کنند تا جوانان بعد از تحصیل دارای حرفه باشند و معضل بیکاری با کار آموزی برطرف شود.

 

کد خبر 1200830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha