حضرت سیدالشهدا (ع) راه آزادگی را به بشریت آموخت

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) در حادثه عاشورا تجربیاتی بسیار زیاد و همچنین راه آزادی و آزادگی را به بشریت آموخت گفت: لازم است بتوانیم از فرصت استثنائی ماه محرم نهایت بهره را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (جمعه ۷ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اندیمشک اظهار کرد: از توصیه‌ها و تأکیدات مهم دین مبین اسلام و انبیای الهی این بوده که اهل تقوا باشیم و از گناه پرهیز کنیم.

 

امام جمعه اندیمشک با بیان اينکه غیرت به معنای طلب قطع تعلق محبوب از غیر است افزود: غیرتمندتر از خداوند سبحان وجود ندارد و پروردگار ضمن ممنوع کردن فواحش و  گناهان، آنها را مناطق و محدوده ممنوع خود می‌داند.

 

وی غیرت را زیربنایی‌ترین فضائل اخلاقی و بی‌غیرتی را زیربنایی‌ترین رضائل اخلاقی دانست و اذعان کرد: انسان‌ها بر سرشت و فطرت غیرتمندی زاده شده‌اند اما در دوران حیات، عواملی پیش می‌آید تا میزان غیرتمندی آنها کاهش یابد.

 

حجت‌الاسلام موسوی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) تصریح کرد: لازم است بتوانیم از این فرصت استثنائی نهایت بهره را ببریم.

 

وی عنوان کرد: مراسمات عزاداری محرم سال گذشته با وجود بیماری کرونا باشکوه و کم‌نظیر برگزار شد و مردم ولایتمدار در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

 

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) در حادثه عاشورا تجربیاتی بسیار زیاد و همچنین راه آزادی و آزادگی را به بشریت آموخت بیان کرد: آزادی به عنوان بزرگترین نعمت برای انسان‌ها محسوب می‌شود.

 

وی تقویت اتحاد و انسجام را از برکات عاشورای حسینی برشمرد و ادامه داد: ماه محرم برکات فراوانی دارد که باید قدر آن را بدانیم و مراسمات را باشکوه برگزار کنیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: ضرورت دارد در ماه محرم حسینی به مباحثی از جمله معارف عمیق دینی، بصیرت‌افزایی، روشنگری و دشمن‌شناسی پرداخته شود.

 

وی با اشاره به فرارسیدن هفته کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ابراز کرد: باید جوانان را به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دعوت کنیم تا مشغول به‌کار شوند و بتوانند به کارآفرینی بپردازند.

 

امام جمعه اندیمشک با بیان اینکه جوانان کشورمان به اقتصاد و معیشت نیاز دارند افزود: مباحث اقتصادی که به دست دشمن افتاده، ابزاری برای براندازی حکومت‌های مورد هدف است.

 

وی خاطر نشان کرد: حجاب یکی از احکام و معارف دین مبین اسلام است و به عنوان پرچم زنان مسلمان محسوب می‌شود که مورد هجمه رسانه‌ای دشمنان قرار گرفته است.

 

کد خبر 1200840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha