اختصاص ۳۰۴ میلیارد تومان به ۱۲ پروژه فرهنگی از مصوبات هیات دولت در همدان است

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در سفر هیات دولت به استان همدان ۱۷۹ طرح در زمینه های مختلف تصویب شد، گفت: ۱۲ طرح فرهنگی با اعتبار ۳۰۴ میلیارد تومان در زمینه فرهنگی در استان همدان مصوب شد.

«علیرضا قاسمی فرزاد» در نشست خبری با خبرنگاران همدان در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در خصوص طرح های فرهنگی مصوبه هیات دولت در همدان گفت: سی‌امین سفر ریاست جمهور به همدان انجام شد و خوشبختانه سفری ماندگار و تاریخی بود.

 

استاندار همدان ضمن قدردانی از استقبال مردم همدان از رئیس جمهور که نشان از ولایتمداری و پایبندی به نظام در این دیار دارد گفت: خوشبختانه وحدت و انسجام خاصی هم بین مسئولان استان وجود دارد و قدردان هستیم.

 

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشد اسلامی ۱۲ طرح داشت که ۳۰۴ میلیارد تومان تخصیص یافت، افزود: این طرح ها شامل تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی هنری در شهرستان های همدان و تکمیل دار القرآن ها و سایر طرح های حوزه فرهنگی نیمه تمام  است.

 

جمع‌آوری ۷۱ هزار و ۴۳۳ نامه‌ در سفر رئیس جمهور

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اخذ ۴۰ هزار و ۶۵۶ تماس مردمی با مرکز سامد گفت: ۳۷ هزار و ۴۳۶ مورد درخواست‌هایی بود که ثبت و شماره ثبت برای افراد ارسال شد.

وی به پذیرش ۲۵ هزار و ۶۵۶ نامه مردمی و ثبت تمام درخواست‌ها اشاره کرد و افزود: ۵۸ هزار و ۲۳۶ درخواست مردمی ثبت شده و در مدت یک روز به دستگاه‌های ذی ربط برای رسیدگی ارجاع شد.

استاندار همدان تصریح کرد: ۷۱ هزار و ۴۳۳ مجموع درخواست‌ها و نامه‌ها بود که تماس ارتباط مردمی هم اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پایش و امنیت استان ۶۱ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات الکترونیکی مورد تصویب قرار گرفت افزود: مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع ایجاد و توسعه و ارتقای پوشش  تلفن همراه در روستاهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت مورد توجه قرار گرفت.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۲ طرح بالغ بر یک‌هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد تصویب قرار گرفت افزود: تکمیل بیمارستان اکباتان، مرکز جامع سرطان، بیمارستان رزن و ملایر از مهمترین این پروژه‌ها بود.

وی با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی که رتبه سوم اعتبارات را دارد ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد گفت: در حوزه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی سه طرح با ۱۴۳ میلیارد تومان تعریف شد.

وزارت راه و شهرسازی رتبه اول اعتبارات سفر ریاست جمهوری

استاندار همدان با بیان اینکه در مجموعه وزارت دادگستری ۶ طرح با ۴۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت افزود: در حوزه وزارت راه و شهرسازی که رتبه اول اعتبارات را دارد، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که مهمترین آن چهارخطه کردن محور همدان و علیصدر است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه وزارت صمت ۳۸۴ میلیارد اعتبار  برای منطقه ویژه جهان آباد و تصفیه‌خانه فاضلاب شرکت شهرک‌های صنعتی و انتقال پساب برای استان تخصیص یافت بیان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲۲ طرح داشت که ۳۴۶ میلیارد تومان برای طرح‌ها اختصاص یافت.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشد اسلامی ۱۲ طرح داشت که ۳۰۴ میلیارد تومان تخصیص یافت، افزود:

وی با اشاره به اینکه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافت عنوان کرد: به طور ویژه در راستای کمک به ثبت جهانی مجموعه هگمتانه اعتبار تخصیص داده شد.

استاندار همدان با بیان اینکه وزارت نفت ۶ پروژه را با ۲۵۳ میلیارد تومان اعتبار کمک کردند افزود: در وزارت نیرو به عنوان دومین دستگاه دارای بیشترین اعتبار برای استان،  ۱۹ طرح با ۲ هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان تصویب شد.

وی با بیان اینکه در حوزه وزرش و جوانان بیش از ۹ میلیارد تومان و بنیاد شهید ۲۵ میلیارد تومان برای مرمت گلزار شهدا و واگذاری زمین برای مجتمع زمین توانبخشی ایثار اعتبار دریافت شد گفت: در حوزه معاونت امور زنان و خانواده ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای احداث بازارچه صنایع دستی بانوان و چند طرح دیگر داریم.

قاسمی با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور چهار طرح با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار دارد افزود: محیط زیست هم یک پروژه با ۲۶ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه پایش آلودگی هوا دارد.

وی با اشاره به دو طرح ۴۳۰ میلیارد تومان در حوزه بازنگری و اجرای طرح هادی روستایی گفت: برای کمیته امداد امام(ره) نیز دو طرح با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.

 

کد خبر 1202391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha