اختتامیه جشنواره جهانی شعر آیینی شهریور برگزار می شود

فروزانفر گفت: اختتامیه جشنواره جهانی شعر آیینی ۹ شهریور با سخنرانی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی فروزانفر، امروز چهارشنبه 12 مرداد در نشست خبری جشنواره جهانی شعر آیینی که در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد، گفت: جشنواره جهانی شعر آیینی به مرحله اختتامیه رسیده است. مراسم اختتامیه جشنواره جهانی شعر آیینی نهم شهریور امسال ساعت 18 در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

 

دبیر اجرایی جشنواره جهانی شعر آیینی اظهار داشت: آثار در دو بخش فارسی و انگلیسی فراخوان شد و جوایز هم به برگزیدگان این جشنواره در این دو بخش اهدا خواهد شد. در داخل کشور تمرکز ما بیشتر بر روی بخش فارسی است. فعالیت بخش انگلیسی سوق و جهت بین المللی به خود گرفته است.

 

معاون هنری حوزه هنری در مورد جوایز جشنواره جهانی شعر آیینی تصریح کرد: جوایزی که برای نفر اول تا دهم در نظر گرفته شده است بالغ بر یازده هزار و 500 یورو است. نشانی به عنوان تندیس جشنواره طراحی شده است. عنوان این نشان آسمان است. مراسم اختتامیه جشنواره جهانی شعر آیینی نهم شهریور با سخنرانی رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در اختتامیه جشنواره جهانی شعر آیینی از کتاب مجموعه آثار برگزیده این جشنواره رونمایی خواهد شد، افزود: کتاب بخش فارسی این جشنواره آماده و در مرحله چاپ است. کتاب بخش انگلیسی آن هنوز آماده نشده باید مراحل را طی کند و ما مراسم خاصی نیز برای رونمایی از آن در نظر  خواهیم گرفت.

 

فروزانفر با بیان اینکه سازمان های مختلفی برای برگزاری جشنواره جهانی شعر آیینی با هم همکاری کردند، عنوان کرد: سازمان های مختلف دست به دست هم دادند و پای این رویداد ارزشمند آمدند. این گونه اتفاق ها نیازمند همکاری نهادهاست و تنها از عهده یک نهاد بر نمی آید. محوریت اجرایی جشنواره جهانی شعر آیینی با حوزه هنری است. سازمان های مختلفی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت همراه اول، شهرداری تهران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هم همکاری کردند.

کد خبر 1202487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha