اسلام‌ستیزی در دستور کار دشمنان اسلام/ جامعه انقلابی ایران با حفظ شعائر دینی در اوج اقتدار و بالندگی است

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به تقویت موج اسلام‌هراسی غربی‌ها دراین روزها گفت: جامعه انقلابی اسلامی ایران با حفظ شعائر دینی در اوج اقتدار و بالندگی است.

به گزارش  خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «مرتضی مطیعی» درخطبه های نماز جمعه این هفته سمنان ضمن گرامی‌داشت ایام حزن و اندوه سرور سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) و قدردانی از حضور پرشور مردم استان سمنان در عزاداری‌های ماه محرم به تهاجم و حملات غرب علیه ایران و تشدید موج اسلام ستیزی  اشاره داشت وگفت:استکبار جهانی با این ادعا که دین مانع پیشرفت است می‌خواهد توطئه‌های خود را عملی کند، اما بداند جامعه انقلابی اسلامی ایران با حفظ شعائر دینی در اوج اقتدار و بالندگی است.

 

امام جمعه سمنان  با تأکید براینکه همواره شاهد تشدید موج اسلام‌هراسی از سوی غربی‌ها بوده‌ایم ادامه داد:؛ اما با این وجود، مردم مسلمان ایران نشان داده‌اند که از ارزش‌های متعالی این دین مبین صیانت خواهند کرد.

 

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب در ایران گفت: نهاد مقدس نماز جمعه، بستری برای آشنایی بیشتر با فضای سیاسی کشور و جامعه بین‌الملل است و از این‌رو، اهمیت بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام مطیعی نماز جمعه  را یک فریضه دینی بسیار مهم دانست وافزود: ائمه جماعت نیز در حقیقت سخنگویان انقلاب اسلامی و صدای مردم هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد:براساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری، خطیب جمعه به عنوان سخنگوی انقلاب اسلامی باید مسائل و مشکلات را مطرح کند تا مسؤولان با حساسیت بیشتری پیگیر رفع این مسائل باشند.

 

وی با بیان اینکه  نماز جمعه بستری برای آشنایی بیشتر با فضای سیاسی کشور و جامعه بین‌الملل است  افزود: خطیب جمعه مسائل و مشکلات را مطرح می‌کند.

 

حجت الاسلام مطیعی همچنین با اشاره به خسارت‌های وقوع سیل در مناطق مختلف استان  سمنان و همدردی با خانواده جانباختگان سیل در ایوانکی گفت: مسئولان با همکاری گروه‌های جهادی هلال احمر و سپاه در کوتاه‌ترین زمان به مشکلات مردم سیل زده رسیدگی و آن را برطرف کردند.

 

امام جمعه سمنان در خصوص نذر خون در ماه محرم گفت: امام حسین(ع) در صحرای کربلا از خون خود گذشتند تا اسلام زنده‌بماند و اکنون نمازگزاران می‌توانند با نذر خون در محرم به یاد سید و سالار شهیدان در نجات جان بیماران نیازمندِ خون سهیم باشند.

 

وی اهدای خون را نوعی کار خیرخواهانه و خداپسندانه عنوان وتوصیه کرد: مردم نسبت به اهدای خون اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 1203042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha