شور عزاداری‌های حسینی با شعور عاشورا گر بخورد

حجت‌الاسلام موسوی فرد با اشاره به عزاداری های محرم، با بیان اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا خلاصه نمی‌‌شود گفت: خوب است شور این عزاداری‌ها با شعور حادثه عاشورا گره بخورد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز (جمعه ۱۴ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز این هفته اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان اظهار کرد: خوب است شور این عزاداری‌ها با شعور حادثه عاشورا گره بخورد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا خلاصه نمی‌‌شود افزود: یکی از مصادیق جهاد، جهاد تبیین بوده و از راه‌های مقابله با تحریف نیز تبیین است.

 

وی با اشاره به تحریف‌های بنی امیه در دین عنوان کرد: در اثر همین تحریف دشمن توانست ۳۰ هزار نفر را در مقابل امام جمع کند؛ این‌ها افرادی بودند که می‌خواستند به وسیله کشتن امام حسین (ع) به تقرب الهی برسند. 

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه امام حسین(ع) در راستای همین تبیین، در خطبه منا محورهایی را بیان کردند ادامه داد: محور اول بیان فضائل اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امیرالمومنین (ع) از دیدگاه قرآن و روایات و محور دوم دعوت به دو واجب و فریضه الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه جایگاه خود را حتی بین ما نمازگزارها پیدا نکرده است. 

 

وی محور سوم را یادآوری وظیفه علما و لزوم قیام در برابر دستگاه جور بنی امیه و ستمگران و گوشزد مضرات سکوت در برابر این ظلم دانست و اضافه کرد: اهداف امام از ایراد این خطبه‌ها شناساندن ماهیت ضداسلامی بنی امیه به مردم، بیان اینکه قدرت داشتن به معنی حقانیت نیست، افشاندن بذر انقلاب اسلامی و جهاد فرهنگی و نشان دادن راه و رسم مبارزه با بنی امیه بود.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه زیارت عاشورا را حدیثی قدسی دانست که در آن مقامات و مسیر سعادت انسان تبیین می‌شود که شامل معرفت اهل بیت(ع)، همراهی با امام و انسان کامل، ثبات قدم و ... است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع کنونی عراق و وقایع این کشور ابراز کرد: وقایعی که در عراق می‌گذرد دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد و این اختلاف‌ها جز به دلیل حب دنیا نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه نعمت ولایت فقیه اینجا خود را نشان می‌دهد تصریح کرد: آنهایی که می‌خواهند انتخابات ۱۰ ماه قبل عراق را باطل کنند به دنبال خواسته‌ها و منافع خود هستند و این شرایط کسی را می‌خواهد که سخنش فصل الخطاب باشد.

 

وی به جنگ ترکیبی امروز دشمن اشاره کرد و گفت: پایه این جنگ، جنگ شناختی است که در آن دشمن تلاش می‌کند ارزش‌ها را به ضد ارزش تبدیل کند‌ و این از اهداف دشمن است.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به شرایط تحریمی و تورم ۸۰ تا ۹۰ درصد در اروپا خاطر نشان کرد: اروپا هیچ‌گاه تحریم نبوده‌ و تنها حدود ۶ ماه است که این شرایط را تجربه می‌کند در حالی‌که ۴۳ سال تحریم شکننده در ایران نتوانست کمر مردم را خم کند و فقط کافیست اسراف و ریخت و پاس را کنار بگذاریم تا مشکلات برطرف شود.

 

وی همچنین خواستار اجرای برنامه‌های آبخیزداری و آبخوان داری با هدف جلوگیری از سیلاب و کاهش خسارات ناشی از سیل در کشور شد و تاکید کرد: بخش مهمی از علل بروز سیلاب اخیر، کم توجهی به مساله آبخیزداری بود.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده‌های فوت شدگان سیلاب‌ اخیر  در کشور که حدود ۸۰ نفر بودند یاد آور شد: اگر سیلاب‌ها با را اجرای طرح‌های آبخیزداری به سمت آب‌های زیرزمینی و سطحی هدایت کنیم دچار چنین حوادث تلخی نمی‌شویم.

 

کد خبر 1203075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha