فرهنگ مقاومت عاشورایی، عامل پیروزی های ملت ها است

سردار سلیمانی با تبیین اینکه ایران اسلامی با فراگرفتن فرهنگ مقاومت از مکتب عاشورا، انقلاب اسلامی را محقق کرد ‌و ازپیچ های دشوار بالبیک به ولایت فقیه عبورکرد، گفت: ملت‌هایی که این فرهنگ را الگو قرار داند پیروز و سلام فرمانده عمق این فرهنگ‌را نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوئین میاندشت،  سردار غلام رضا سلیمانی در یادواره شهدای شهرستان بوئین میاندشت، حادثه عاشورا یک اتفاق بزرگ در تاریخ اسلام و بشریت و یک مکتب انسان  ساز و جریان ساز بیان کرد و گفت: فرزند پیامبر توسط تعدادی از مسلمانان به شهادت رسید، یکی از پایه گذاران شهر کوفه، امام علی(ع) بود و این شهر مجاهدان اسلام بود و خاندان نبوت و امامت را می شناختند ولی امام را در روز حادثه تنهاگذاشتند.
 

رئیس سازمان بسیج کشور با یاد آوری اینکه امام حسین(ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر به منظور برگرداندن اسلام به مسیر خود که از سقیفه انحراف یافته به سلطنت موروثی معاویه بدل شده بود، برخاست، بیان کرد: امام حسین(ع) با نگاه به همراهی مسلمانان و مردم عراق برای تصحیح این انحراف، قیام کرد تا اسلام را به مسیر خود بازگرداند واز این رو حادثه عاشورا یک نقطه عطف در تاریخ بشریت و اسلام شد وقیام های پس از آن که در رخ دادهای کربلا بود، دیگر فایده نداشت.

وی با بیان اینکه امروز  نیز جبهه عاشورا و اسلام ناب و جبهه یزیدیان و بنی امیه وجود دارد، تبیین کرد: این دو مسیر، رویکرد و تغکر  از ابتدای خلقت تاکنون وجود داشته است و این تقابل پس از اکمال دین، برجسته تر شده است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه مردم در انقلاب اسلامی آرمان امام حسین (ع) را دنبال کردند، تاکید کرد: حکومت اسلامی علوی و عاشورایی توسط ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی محقق شد و شعار پیروزی خون بر شمشیر در محرم سال ۵۷ به تاسی از حادثه عاشورا بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تبیین اینکه حرکت برای بازگشت اسلام به مسیر خود در زمان امام حسین(ع) با سرکوب یزید در ظاهر محقق نشد ولی یک مکتب جریان ساز در تاریخ بشر شکل داد، گفت: ملت ایران، درس های آموخته شده در مکتب عاشورا را در انقلاب اسلامی  خود پیاده کرد و جمهوری اسلامی را مستقر کرد که در کلام امام خمینی(ره) آمده است.

وی بیش از ۳۰۰ شهید شهرستان بوئین میاندشت یا ۲۴ هزار شهید استان اصفهان را در میدان دفاع مقدس را نشانه  لبیک ایران اسلامی در برابر لشکر یزیدیان و تنها نگذاشتن امام خود، توصیف کرد و افزود: ملت ایران افتخار دارد که عاشورایی باشد و‌در پیشانی جبهه عاشورایی و علوی در برابر یزیدیان که در آن آمریکا و اسرائیل است، قرار دارد و با تاسی به مکتب عاشورا ، پیروزی های بزرگی برای مکتب اسلام رقم زده است.

سردار سلیمانی حادثه دفاع مقدس را دلیل روشن برای ملت ایران اسلامی برشمرد که با دست خالی در برابر ارتش دشمنی مجهز شده با دلار های نفتی، حامیان ثروتمند عربی و داشتن حمایت شرق و غرب، ایستاد و ادامه داد: ملت ایران با دست خالی و با درس گرفتن از مکتب عاشورا، مقاومت کرد و تصمیم زورگویی و باج خواهی ها نشد و در واقع ملت ایران مقاومت را همراه با ایثار و فداکاری از عاشورا آموخت.

رئیس بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه ملت ایران به رهبری ولایت فقیه در برابر حوادث بزرگ قرار گرفت و تمسک به مقاومت از آنها عبور کرد، بیان کرد: ملت مقاوم ایران با درایت رهبری از پیچ های،خطرناک عبور کرد و در این سال‌ها هر کشوری ایران را الگو قرار داد یا از ایران کمک خواست، از پیچ های خطرناک توانست عبور کند.

وی با اشاره به جنگ شش ساله علیه کشور فقیر و دست خالی و محاصره شده یمن در برابر کشورهای پولدار عرب و التماس برای آتش بس عربستان، تبیین کرد: مردم سوریه و عراق در برابر داعش، رزمندگان لبنانی در برابر صهیونیسم پیروز شدند و امروز در سرزمین های اشغالی فلسطین که عملیات مسلحانه صورت می گیرد و بیش از سه هزار موشک در نبرد سیف القدس به سوی سرزمینی های صهیونیستی شلیک شد و صهیونیسم با اندیشه نیل تا فرات به دیوار کشی و حصار در زمین های اشغالی رسیده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه الگوی انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف تکثیر شده است و وارد مرحله تمدن سازی شده است، یادآوری کرد: دوران پهلوی به خصوص در زمان رضا خان بیشترین ظلم به ملت ایران رفت و با ارتش ساخته خود، عشایر که نیروی دفاع مردمی ایران بود را سرکوب کرد و در برابر متفقین یک گلوله شلیک نکرد و مقاومتی نکرد.

وی با یاد آوری اینکه ایران اسلامی در زمان جنگ جهانی دوم توسط متفقین اشغال شد، تصریح کرد: بیان اشغال متفقین برخلاف مصالح کشورهای غربی است، از آن در رسانه ها و فضای مجازی سخنی نمی آید، زمانی که به رضاخان اجازه ندادند ۲۴ ساعت در اصفهان بماند و با سرعت به طرف تبعیدگاه هدایت شد.

سردار سلیمانی با مقایسه مقاومت در جنگ جهانی دوم و هشت سال دفاع مقدس، تاکید کرد: اگر این مقاومت های مردم ایران نبود، صدام بر دار مجازات نمی رفت و جوانان باید سرگذشت انقلاب اسلامی را بدانند و فریب عملیات های روانی گسترده در رسانه ها و فضای مجازی قرار نگیرند.

رئیس بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی پرچم دار سپاه حسینی و رحمت در برابر سپاه یزیدیان است، گفت: ملت ایران در بیش از چهار دهه موفقیت های بسیاری کسب کرده است، چرا برخی می خواهند این واقعیت ها دیده نشود؟ ایران در بسیاری از سطوح علمی رتبه برتر دنیا است و در یک مسیر صعودی قرار دارد و هیچ گاه این حرکت کند یا نزولی نشده است.

وی با بیان اینکه دولت خدمتگذار در حال برنامه ریزی و انجام حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و تنش های آبی و غیره است و کشور با همراهی مردم از این مشکلات نیز عبور می کند، تشریح کرد: سرود سلام فرمانده که در کشورهای مختلف اجرا شده است نشان از نفوذ فرهنگ عاشورا و مهدویت در دنيا و همراهی ملت های دنیا با ملت ایران است و هیچ قدرتی نمی تواند در برابر ملت ها ایستادگی کند.

سردار سلیمانی شرط ادامه موفقیت ملت ایران را فراموش نکردن و کمرنگ نشدن آموزه هایی عاشورایی بیان کرد.

کد خبر 1203355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha