گلستان معطر به عطر عاشورا/ از عرش تا فرش  ندای «لبیک یا حسین» به گوش می رسد

شهرها و روستاهای مختلف گلستان همزمان با روز عاشورا غرق در ماتم و عزا شده و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با اجتماع و عزاداری طنین «لبیک یا حسین» سر می دهند.

خبرگزاری شبستان- گرگان، همزمان با سراسر کشور آحاد مختلف گلستان  در روز عاشورای حسینی با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و امامزادگان طنین نوای «لبیک یا حسین» را سرداده و  بر سوگ، ماتم و غربت بزرگ‌مرد تاریخ، اهل بیت و یاران با وفایش نشسته و اشک ماتم ریختند.

 

مراسم عزاداری مردم ولایی گرگان از نخستین بامداد امروز دوشنبه آغاز شده و مردم در دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی عزاداری می‌کنند.

 

خیابان های منتهی به قدمگاه حضرت عباس (ع) واقع در چهارراه میدان، خیابان های شهدا و شهید رجایی و گرگانجدید که منتهی به آستان متبرک امامزاده عبداله گرگان، مملو از دستجات و گروه های عزاداری است.

 

برپایی ایستگاه های صلواتی وپذیرایی از عزاداران و پخش نوحه و مدیحه سرایی رنگ و بوی خاص به آیین سوگواری مردم گرگان داده است.

 

ظهر عاشورا مردم گرگان و سایر شهرهای گلستان پس از اتمام مراسم عزاداری، نماز ظهر را به یاد آخرین نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) و یاران باوفایش در چهارراه میدان گرگان به جماعت اقامه خواهند کرد.

 

مراسم شام غریبان شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ یار با وفایش‎‎ نیز همزمان با غروب خورشید دهم‎‎‎ محرم با حضور عاشقان آن حضرت در مساجد شهرها و روستاهای استان گلستان برگزار می‌شود.

 

روشن کردن شمع، نوحه‌سرایی و عزاداری از جمله برنامه‌های این مراسم است.

 

امام حسین (ع) در روز دهم محرم (عاشورا) سال ۶۱ هجری قمری، امام حسین(ع) و یارانش باوفایش در راه دین اسلام و ترویج آموزه‌های آن، احیای احکام دین و زدودن انواع انحراف‌های دینی به شهادت رسیدند و درس آزادی و ولایتمداری را در تاریخ ماندگار کردند.

 

کد خبر 1203726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha