دولت باید دخل و خرج  خود را مدیریت و پایه های مالیاتی مختلف را تعریف و اجرایی كند

شاهچراغ گفت: دولت باید دخل و خرج و هزینه و درآمدهای خود را مدیریت و پایه های مالیاتی مختلف را تعریف و اجرایی كند تا با مشكل كسری بودجه و استقراض از بانك مركزی مواجه نشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدصادق شاهچراغ، پژوهشگر بانكداری مركز رشد دانشگاه امام صادق (ع) در برنامه گفتگوی اقتصادی رادیو گفتگو با بیان اینکه آنچه كه در مجامع علمی درمورد استقلال بانك مركزی تاكید می شود این است كه تنها مسئولیت و وظیفه بانك مركزی، كنترل تورم با استفاده از ابزار نرخ سود و در بستر استقلال از دولت است، گفت: یكی از پیش فرض های كارشناسان اقتصادی درمورد لزوم استقلال بانك مركزی از دولت این است كه ریشه تورم را صرفاً پولی و رشد نقدینگی می دانند درصورتیكه ما با پدیده ركود تورمی و شوك از سمت تقاضا نیز مواجهیم.

 

پژوهشگر بانكداری مركز رشد دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه قطع ارتباط بین بودجه دولت و بانك مركزی و انتشار اوراق یكی از پیش فرض های دیگر است، گفت: دولت باید دخل و خرج و هزینه و درآمدهای خود را مدیریت و پایه های مالیاتی مختلف را تعریف و اجرایی كند تا با مشكل كسری بودجه و استقراض از بانك مركزی مواجه نشود.

 

شاهچراغ اظهاركرد: یكی از مزایا و نقاط قوت طرح جدید مجلس (طرح استقلال بانك مركزی) این است كه موضوع وقفه نظارت بر شبكه بانكی و تعارض منافع بانك مركزی با شبكه بانكی در آن دیده شده است.

کد خبر 1204004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha