کانون های مساجد محوریت  برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در جامعه شوند

خورشیدی با بیان اینکه کانون های مساجد محوریت برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در جامعه شوند، گفت: هر گونه فعالیت فرهنگی و فرهنگ سازی چنانچه از طریق مسجد انجام گیرد یک فرهنگ سازی ریشه دار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سرپرست اداره کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد فهمای کشور، عصر امروز(۱۹ مرداد) در نشست ستاد اربعین حسینی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: حرکت اربعین یک حرکت کاملا فرهنگی و خود جوش است و اگر بخواهیم به صورت بین المللی و تمدنی به این قضیه نگاه کنیم، طلیعه  ظهور مهدوی در این راهپیمایی عظیم حسینی قرار دارد.

 

«امیر حسین خورشیدی»  با بیان اینکه مسئله اربعین و گردهمایی میلیونی اربعین حسینی، واسطه ای برای ظهور و آشنایی با مسله ظهور  است، گفت: شاید بایستی یک مقدار زمان بگذرد تا یک سری از  زاوایای این مسئله  برای ما روشن شود.

 


وی با اشاره به اینکه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در مدت کوتاهی که از مدیریت جدید آن می گذرد، با تمام توان برای برنامه ریزی فعالیت های اربعین حسینی در حال فعالیت است، افزود: در این راستا تلاش شده است از تمام ظرفیت های حاکمیتی و دستگاههای مختلف از جمله شهرداری تهران، آب و فاضلاب و ستاد اجرایی فرمان امام راحل برای رفع نیاز های مساجد و کانون های مساجد در اربعین حسینی استفاده شود.

 


 خورشیدی با اشاره به شعار دولت سیزدهم یعنی نهضت بازگشت به مساجد، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، این کانون ها را محور برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در جامعه قرار دهیم.

 


 وی یادآور شد: چنانچه مساجد  مسائل اجتماعی مردم هم در برگیرد و رافع  مسائل و مشکلات مردم باشند، مردم به مسجد مراجعه خواهند کرد و اگر بخواهیم  مسجد محور شویم مسله ما مراجعه مردم  است.

 


خورشیدی،  موضوع اربعین حسینی را یکی از همین مسائل دانست که مردم به واسطه این حرکت عظیم اجتماعی  به مساجد مراجعه می کنند و مساجد محوریت این فعالیت اجتماعی  می شوند.

 


 سرپرست اداره کل هماهنگي امور ستادي روابط عمومي و امور بين الملل ستاد مساجد کشور،  بیان کرد: چنانچه  نظیر چنین  حرکت های اجتماعی را در مساجد داشته باشیم مساجد محل رجوع مردم جهت رفع مخاطرات و آسیب های اجتماعی خواهد شد و یقینا هر گونه فعالیت فرهنگی و فرهنگ سازی چنانچه از طریق مسجد انجام گیرد یک فرهنگ سازی ریشه دار خواهد بود. 

 


وی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه ریزیها سعی ما بر این است تا مساجد در حوزه مختلف فرهنگی ازجمله اربعین حسینی و سایر مسائل  هنری، اجتماعی، اقتصادی ازجمله اشتغالزایی ورود پیدا  کرده  و محل رجوع مردم قرار گیرند همانطور که در زمان پیامبر اسلام(ص) مساجد محل اجتماع مردم بودند.

کد خبر 1204479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha