دشمن به دنبال فاصله انداختن میان امام و امت است/ لزوم مجهز شدن به سلاح بصیرت

حجت الاسلام رحیم آبادی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال فاصله انداختن میان امام و امت است، گفت: دشمن برای تحقق این هدف خود به سطحی‌نگر کردن مردم و تخریب جایگاه ولایت می پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «مهدی رحیم آبادی» ظهر امروز (۲۱ مرداد) در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: مسئله حکومت اسلامی در کلام امام حسین(ع) بیان شده است و‌ هدف قیام را اصلاح امت جدش و امر به معروف و‌ نهی از منکر عنوان کردند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امت اسلام از غدیر فاصله گرفته است، افزود: بین امام‌ و‌ امت که فاصله افتاد می شود آنچه که شد.

 

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) فرموده اند «این محرم و‌ صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، گفت: خون پاک امام حسین(ع) و روشنگری حضرت زینب(س) اسلام را زنده نگه داشت.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به اینکه حاکمیت اسلامی را مردم باید رقم بزنند، تصریح کرد: باید بین امام و امت پیوند عمیق و کامل برقرار شود تا حاکمیت اتفاق بیفتد اما تلاش دشمن فاصله انداختن بین ولایت و امت است.

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: این فاصله امام و‌ امت در زمان ائمه اطهار(ع) به اوج خود رسید و این جهل به امام زمان بسیار خطرناک تر است و لذا مقدمه این جهل مصیبت بزرگ عاشورا می شود.

 

وی ادامه داد: باید شناخت و‌ معرفت به خدا و ولی خدا پیدا کنیم و البته به لطف خدا بعد از ۱۴۰۰ سال امت سلمان این‌ نسخه طلایی را با ولایت فقیه محقق می کردند.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی با بیان اینکه بزرگترین مسئله این است که دشمن سیاست خود را به شکل جنگ نرم دنبال می کند، افزود: دشمن برای تحقق فاصله انداختن بین امام و امت با روش های مختلف به تخریب جایگاه امام و رهبری می پردازد و امروز تصویری از ظهور تبلیغ می کنند که تا زانو خون راه می افتد و دیگر با این وضعیت کسی برای ظهور حضرت جرأت نمی کند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه سطحی‌نگر کردن مردم از دیگر روش های دشمن برای فاصله انداختن بین‌ امام و امت است، تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال ابزار قرار دادن مسئله حقوق بشر، حقوق کودک، نشاط و آزادی، مبارزه با تروریسم، شورای امنیت، اصلاحات، دموکراسی و بهداشت جهانی است.

 

وی با تأکید بر اینکه در جنگ نرم خطر جدی که وجود دارد این است که این خطر احساس و باور نشود، گفت: امروز فریاد «هل من ناصر ینصرنی» امام‌ زمان(عج) در جنگ نرم به گوش می رسد و باید خود را مجهز به سلاح بصیرت و آگاهی کنیم.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی ادامه داد: نمی شود منتظر امام زمان(عج) بود اما در جبهه مورد توقع آنان جهاد نکرد لذا جهاد وظیفه همگانی است که نانوا، معلم، راننده و کارگر تا هر کسی به میزان که می تواند در این جبهه مسئولیت دارد.

 

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته، افزود: پرتاب ماهواره خیام یکی از برکات پیوند بین امام و امت و حاکمیت اسلامی است که توانست «ما می توانیم» را برای چندمین بار به رخ دشمن کشاند و برای خودمان ثابت کرد.

 

وی به ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: جوانان توجه کنند اشتغال با پشت میزنشینی اشتباه محضی است که غربی‌ها به ما یاد دادند در حالی که اشتغال یعنی نقش آفرینی و مجاهدت در عرصه هایی که ولی ما می خواهد و خودمان نیز علاقه داریم.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهمن اسلامی، عنوان کرد: یقین بدانید که امروز با حسن انتخاب مردم، جریان انقلاب اسلامی با نهایت تلاشی که دارد روزهای بسیار روشنی در عرصه اقتصاد و فرهنگ و بین الملل خواهد دید.

 

 

کد خبر 1204785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha