پرداخت واجبات مالی از جمله خمس و زکات، مقدم بر خیرات دیگر است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: پرداخت واجبات مالی از جمله خمس و زکات، مقدم بر خیرات دیگر است و واجبات الهی بر مستحبات مقدم هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادیسیاسی نماز جمعه این هفته گفت: یکی از نشانه های انسان مؤمن، غیرتمندی است و خداوند این ویژگی مؤمن را خیلی دوست دارد.

 

وی در ادامه بیان داشت: وسلی کلارک ژنرال عالی رتبه ارتش آمریکا رسما اعلام کرد که بعد از ۱۱ سپتامبر قرار بود که ۷ کشور از جمله ایران، اشغال و بعد تجزیه شود ولی غیرت شهدای مدافع حرم از جمله سلیمانی ها و حججی ها و همدانی ها، طرح شوم آنها را نقش بر آب کرد.

 

حجت الاسلام حیدری افزود: کسانی که حضور ایران را در سوریه زیر سؤال می‌برند، یا جاهل به نقشه آمریکا هستند یا غیرت ملی ندارند.

 

خطیب نماز جمعه فیروزکوه عنوان کرد: انسان مؤمن غیور، نسبت به ناموس خود حساس است و آنها را از نامحرمان حفظ می کند.

 

وی در ادامه درباره پرداخت واجبات مالی، گفت: واجبات الهی بر مستحبات مقدم هستند؛ بنابراین پرداخت واجبات مالی از جمله خمس و زکات، مقدم بر خیرات دیگر است.

 

امام جمعه فیروزکوه در ادامه اذعان داشت: غرب به سه علتِ “نیاز به حضور فعال ایران در بازارهای انرژی جهان”، “نیاز بایدن به دستاوردسازی برای انتخابات آینده مجلس” و “نگرانی غرب از پیشرفتهای ایران در دانش هسته ای”، نیاز به توافق با ایران دارد.

 

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: غربی ها تلاش می کنند با بازی رسانه ای پیشنهادهای خود را به عنوان متن نهایی معرفی کنند تا ایران را با فشار رسانه ای در موضع انفعال قرار دهند؛ در حالیکه هنوز چیزی قطعی نشده است؛ ولی نقشه آنها شکست خواهد خورد.

 

وی خاطر نشان کرد: پرتاب ماهواره خیام، یکی از مهمترین نمادهای ما میتوانیم  و گام بلندی در جهت اقتدار ایران است که در سخت ترین شرائط تحریم،‌ جوانان نخبه و دانشمند ما توانستند این کار بزرگ را انجام دهند، مالکیت کامل ماهواره خیام، به دست خود ایران است و فقط برای پرتاب آن،‌ بخاطر وزن بالای آن، از ماهواره بر سایوز روسیه استفاده کردیم.

 

وی افزود: ماهواره خیام، نظامی و امنیتی نیست بلکه برای جمع آوری و ارسال اطلاعات راهبردی از جمله در حوزه کشاورزی و زیست محیطی و آب و هوایی استفاده می شود.

 

حجت الاسلام حیدری درباره سیل اخیر در شهرستان فیروزکوه گفت: در جریان سیل در شهر فیروزکوه و برخی روستاها، علیرغم خسارات به منازل و باغات مردم، الحمدلله کشته نداشتیم و مسئولان شهرستان و ادارات ذی ربط، از همان لحظات ابتدایی در کنار مردم حضور پیدا کردند؛ از شهردار محترم که در کمترین زمان، اقدامات لازم را انجام دادند تشکر می کنم.

 

امام جمعه فیروزکوه درباره مسئله گرانی در این شهرستان، عنوان کرد: یکی از گلایه های به حق مردم فیروزکوه،‌ که چندین بار هم تذکر داده ایم، گرانی مضاعف در این شهر است؛ چرا باید محصولات شهرستان به قیمت بالا به دست شهروندان برسد؟ از مسئولان درخواست داریم به طور ویژه و قاطع به مشکل گرانی اجناس در فیروزکوه رسیدگی کنند.

کد خبر 1204849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha