دیپلماسی انقلابی جواب می‌دهد

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه پیام کربلا و عاشورا ایستادگی در برابر دشمنان است، گفت: تجربه این روزها نشان داد دیپلماسی انقلابی و شجاعانه جواب می‌دهد و از دیپلماسی التماسی سودی نصیب نمی‌شود و این درس بزرگ عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خمام، حجت‌الاسلام «هادی حبیبی» در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان،اظهارکرد: الحمدالله عزاداری‌های امسال پرشور و پرشعور برگزار شد و ما شاهد اقامه نماز ظهر عاشورا در چند مکان با حضور عزاداران حسینی بودیم.

 

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه پیام کربلا و عاشورا ایستادگی در برابر دشمنان است، افزود: تجربه این روزها نشان داد دیپلماسی انقلابی و شجاعانه جواب می‌دهد و از دیپلماسی التماسی سودی نصیب نمی‌شود و این درس بزرگ عاشورا است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان مابه دروغ متن توافق نهایی را مطرح می‌کنند تا فشار علیه ایران وارد کند، تصریح‌کرد: نیاز شدید غرب به حضور فعال ایران در بازارهای انرژی جهان با نزدیک شدن پاییز و نگرانی اروپا وآمریکا از زمستان سخت و سردی که احتمالاً درانتظارشان خواهد بود ازیک طرف، و نیاز بایدن به دستاوردسازی برای انتخابات آینده مجلس ونگرانی غرب، از پیشرفت‌های ایران درمراحل بعدی دانش هسته‌ای که دست برتر را به ایران می‌دهد باعث شده، با یک بازی جدید می‌خواهند توپ را به زمین ایران بیاندازند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه ماهواره خیام جدیدترین دستاورد فضایی ایران، ۱۸ مرداد به فضا پرتاب شد، اضافه‌کرد: رسانه‌های غربی از روی بغض و کینه به دروغ می‌گویند این ماهواره دارای کاربرد نظامی و امنیتی است و حال آنکه جمع‌آوری وارسال داده‌ها و اطلاعات راهبردی به ویژه با مصارف صلح‌آمیز کشاورزی، زیست محیطی، اقلیمی، آب و هوا، مدیریت حوادث غیرمترقبه بر عهده ماهواره خیام است.

 

خطیب نماز جمعه خمام پرتاب ماهواره خیام را از نمادهای ما می‌توانیم دانست و خاطرنشان‌کرد: پرتاب ماهواره خیام راهبرد العلم سلطان را عملیاتی می‌کند و در آینده کشور می‌تواند در صحنه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد که درعرصه‌هایی ازجمله حضوردرفضا به توانمندی‌های لازم رسیده باشد.

 

وی با بیان‌اینکه تنها را آزادی فلسطین مقاومت است،اظهارکرد: هیچ‌یک ازروندهای سیاسی و دیپلماتیک درموضوع فلسطین نتوانسته حقوق فلسطینیان را تضمین کند، وتنها عامل بازدارنده و ضربه زننده به رژیم صهیونیستی قدرت مبارزاتی گروه‌های مقاومت فلسطین است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه هفته گذشته، رژیم کودک‌کش صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار دادند و تعداد زیادی از مردم از جمله زنان و کودکان رابه شهادت رساند، اضافه‌کرد: این حملات سه روز ادامه داشت و جهاد اسلامی با موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی، این رژیم را مجبور به آتش‌بس کرد.

 

امام جمعه خمام گفت: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تا پیش ازاجرایی شدن آتش‌بس، جهاد اسلامی نزدیک یک‌هزار فروند موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد و یکی از شکست‌های رژیم غاصب، شکست مفتضحانه‌اش در شکست ناپذیر جلوه دادن گنبد آهنین بود و صهیونیست‌ها مدعی بودند که این بار دیگر فلسطینی‌ها قادربه نفوذ در پدافند هوشمند گنبد آهنین نیستند، ولی جهاد اسلامی برای بار دیگر پوشالی بودن گنبد آهنین را اثبات کرد.

کد خبر 1204872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha