تبیین فلسفه قیام حسینی در فیلیپین

شخصیت‌های دینی و فرهنگی فیلیپین به تبیین و بررسی فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) و نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در زنده نگهداشتن عاشورا پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل به مناسبت فرارسیدن دهه اول محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان، مراسم عزاداری و سوگواری برگزار کرد.

مراسم عزاداری حسینی در دهه اول محرم هر شب با حضور سفیر کشورمان، ایرانیان مقیم و دوستداران و ارادتمندان حضرت امام حسین(ع) به ویژه فیلیپینی‌ها و پاکستانی‌ها با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی و نوحه و عزاداری همراه بود.

همچنین، مراسم ویژه ظهر عاشورا و شب شام غریبان نیز در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در مانیل باشکوه خاصی برگزار شد.

در این مراسم‌ها، سخنرانان پیرامون فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) و نقش حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) در زنده نگهداشتن فلسفه عاشورا، مطالبی را بیان کردند.       

دوستداران اهل بیت(ع) در شهر زامبوانگا و برخی شهرهای دیگر منطقه میندانائو با هماهنگی و مدیریت مرکز اهل بیت(ع) نیز نسبت به گرامیداشت ایام محرم و سالگرد شهادت جانسوز امام حسین(ع) و یاران با وفایشان اهتمام داشتند.

شخصیت‌های دینی و فرهنگی چون شیخ ابومهدی انواری، شیخ ملغانی صالح، شیخ محمد مجید، شیخ محمد الفتح، شیخ حسین گانوا، سید عمار سرهادیل و شیخ طالب تنجیل پیرامون ابعاد مختلف حادثه عاشورا و قیام امام حسین(ع) سخنرانی کردند.

حاضرین در مراسم با نوحه خوانی مداحان اهل بیت(ع) در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری کردند.

کد خبر 1205617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha