طلاب جهادی درس بخوانند/تنوع و کثرت آرا  بین انسان ها به وحدت منتهی شود

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: طلاب باید جهادی درس بخوانند و پژوهش محور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲شهریور) در نشست با طلاب و اساتید جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان با بیان اینکه اهل بیت(علیهم السلام) محور وحدت هستند، اظهار کرد: شیعه و سنی حول محور ائمه اطهار(علیهم السلام) وحدت دارند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مهندسی انسانی بین المذاهبی که در فضای جامعه المصطفی شکل گرفته گویای صمیمیت، صداقت و صفاست، گفت: دعوت به وحدت، انسجام و تقریب شاخصه صداقت است.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم و اولیای دین در راستای وحدت، انسجام و اعتصام به حبل الله حرکت و دعوت می کنند،‌افزود: طبیعت انسان طبیعت اختلاف نظر است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ۴۳سال از فلسطین حمایت می کند با اینکه بسیاری از مذاهب در این کشور با شیعیان ایران مخالف هستند، گفت: ایران اسلامی شعار تقریب و وحدت را سرمی دهد و به جهت اینکه فلسطینیان مظلوم و بی دفاع اند مورد حمایت ایران هستند.

 

وی با بیان اینکه برای شناخت واقعیت باید تحلیل و بررسی شود و برداشت های اختلافی موجبات راه افتادن جنگ و خونریزی نشود، افزود: تنوع و کثرت آرا در بین انسان ها باید به وحدت منتهی بشود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی منادی وحدت است، گفت: امام خمینی(ره) بزرگترین منادی وحدت در جهان بوده است.

 

وی با تاکید براینکه طلاب باید پژوهش و تحقیق را مرود توجه داشته باشند، افزود: طلاب باید جهادی درس بخوانند و پژوهش محور باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه طلاب باید اخلاق مدار باشند، گفت: جهل مانع دریافت حقیقت می شود. طلاب باید به تهذیب نفس و تزکیه توجه کنند.

کد خبر 1208926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha