کاهش بهره وری دولتی/اقتصاد کشور برای بلند شدن نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار است

زاهدی وفا با بیان اینکه اقتصاد کشور برای بلند شدن نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است، گفت: هر چه زمان بهره وری دولتی افزایش پیدا کند قطعا کاهش توجیه اقتصادی را در پی دارد و برای جذب سرمایه گذاران باید زمان تعامل بین بخش خصوصی و دولتی کم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدهادی زاهدی وفا» امروز (۳ شهریور) در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت كار در خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی از مشکلات استان خراسان جنوبی را در مرکز بر اساس اهمیت و توان خود پیگیری و حل خواهیم کرد.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث رابطه مردم و دولت عنوان کرد: هر دولتی که می آید وعده هایی می دهد و بر اساس آن عمل می کند و کثرت این وعده دادن و عدم اجرای آن باعث کاهش سرمایه اجتماعی می شود؛ مسئولان باید به بحث رابطه مردم با دستگاه های دولتی توجه بسیاری داشته باشند.

 

وی در ادامه گفت: مردم بیشتر با مدیران و کارمندان دولت ارتباط دارند و فکر می کنند که آن فردی که مقابلشان است رئیس دولت است و اگر خدمات بر اساس رویکرد مردمی نباشد اولین نارضایتی را در قالب رئیس جمهور عنوان می کنند.

 

زاهدی وفا ادامه داد: تاکید داریم که این موضوع پایش شود و با مردم به گونه ای برخورد کنید که این سرمایه اجتماعی نه تنها کاهش پیدا کند بلکه به مرور زمان افزایش یابد و سرمایه اجتماعی دولت همان سرمایه اجتماعی نظام است و امیدواریم این موضوع روز به روز بهتر شود.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه بحث بهره وری بخش دولتی بسیار کاهش یافته است، افزود: این موضوع وقتی در اقتصاد منعکس می شود باعث کاهش بهره وری بخش خصوصی هم می شود و این موضوع را مسئولان استان باید پایش کنند.

 

وی بیان کرد: هر چه زمان بهره وری دولتی افزایش پیدا کند قطعا کاهش توجیه اقتصادی را در پی دارد و اگر بخواهیم به یک فرمول اقتصادی در بخش خصوصی فکر کنیم حتما باید به کاهش زمان ارتباط و تعامل بین بخش خصوصی و دولتی توجه داشته باشیم چرا که در غیر این صورت توجیه اقتصادی بسیاری از کارها از بین خواهد رفت

 

زاهدی وفا با اشاره به اینکه سرعت مجوزهای کسب و کار تسریع شده است، گفت: باید یک عزم جدی به وجود آید تا این توجیه اقتصادی سرمایه گذاری از دست نرود و مدیران مختلف و استاندار خراسان جنوبی توجه کنند که جذب سرمایه گذار از سخت ترین کارها است و با کاهش هزینه های سرمایه گذاری می توانیم موفق عمل کنیم.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: به گزینه های جانشین برای حل مشکلات استان خراسان جنوبی فکر کنید و اگر بخواهید در چارچوب اداری عمل کنید پروژه ها روی زمین باقی خواهد ماند.

 

وی در پایان با بیان اینکه دولت برای بلندکردن اقتصاد کشور از زمین نیازمند 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری است، اظهار داشت: سال گذشته سرمایه گذاری کشور منفی 4.7 بوده است و نمی توانستیم استهلاک سرمایه گذاری موجود را جانشین کنیم و بحث جدی رشد اقتصادی کشور وابسته به بحث جذب سرمایه گذاری است.

 

 

کد خبر 1209167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha