اردوی جهادی خدمت رسانی به معلولان در بخش لیردف برگزار شد

جمالدینی از برگزاری اردوی جهادی خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت به همت مرکز توانبخشی مبتنی برجامعه CBRحوزه شرق جاسک در بخش لیردف خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جاسک، « محمد جمالدینی » امروز شنبه(۵ شهریور) در گفتگویی خبری اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت، اردوی جهادی خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت با همکاری ادارات بهزیستی، هلال احمر، آموزش و پرورش و منابع طبیعی برگزار شد.

 

وی افزود: بیش از 40 نفر از  جهادگران، تسهیل گران  داوطلبان محلی در عرصه های معاش، آموزش، سلامت، اجتماعی و توانمندسازی معلولان به مدت سه روز از دوم تا چهارم شهریور در این اردوی جهادی مشارکت داشتند.

 

مدیر مرکز توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR حوزه شرق جاسک ادامه داد: این گروه جهادی در این مدت به 182 نفر از افراد دارای معلولیت و 765 از خانواده های آنها خدمات مخلتفی همچون بینایی سنجی کودکان روستایی، آموزش خانواده معلولان (سبک های فرزند پروری)، پیشگیری از معلولیت ها، مهارت های زندگی برای یک فرد معلول، آموزش روش تدریس تلفیقی ویژه معلمان مدارس ابتدایی، بازآموزی برنامه CBR ویژه موسسات و تسهیل گران، آموزش و شناخت پیش از ازدواج ویژه خانواده معلولین و مناسب سازی منزل معلولین، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، حضور در منزل معلولان و بررسی مشکلات آنها و بررسی وضعیت تحصیلی معلولان، به این ولی نعمتان خدمات ارائه داده دادند.

 

جمالدینی گفت: برگزاری اردوهای جهادی در منطقه محروم بخش لیردف با توجه به محرومیت این منطقه می تواند در رفع عقب ماندگی های منطقه و خدمت رسانی به ولی نعمتان تاثیر گذار باشد و باعث می شود که معلولان و خانواده های آنها از خدمات ارزشمندی بهره مند گردند.

 

وی افزود: با توجه به رویکرد مرکز توانبخشی مبتنی برجامعه CBR حوزه شرق جاسک که حمایت و توانمندسازی معلولین است، اردوی جهادی به صورت فصلی یکبار در مناطق محروم و کوهستانی بخش لیردف برگزار می شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1209567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha