وزیر کار امروز یا فردا به مجلس معرفی می شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه وزیر کار امروز یا فردا به مجلس معرفی می شود،گفت: امیدواریم فردا در صحن مجلس، نامه معرفی وزیر کار اعلام وصول شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سیدمحمد حسینی در نشست خبری امروز سه شنبه(۸شهریور) ضمن گرامیداشت هفته دولت،گفت: امروز مقام معظم رهبری فرمودند که یکی از توقیقات این دولت، زدوده شدن رقابت‌های منفی و مناقشه‌برانگیز در روابط بین قواست.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: ماموریت ما در این یک سال ایجاد همدلی بین دو قوه است. بنای دولت بر این بوده است که اهل تعامل باشد نه تقابل. ما گاهی به دلیل به وجود نیامدن تنش، به برخی از نطق‌های نمایندگان واکنش نشان ندادیم.

 

وی درباره معرفی وزیر کار به مجلس نیز گفت: بناست این موضوع امروز و فردا نهایی شود و امیدواریم فردا در صحن اعلام وصول شود؛ سپس مجلس باید در دستور کار قرار دهد. امیدواریم با رای اعتماد نمایندگان، وزیر پیشنهادی بتواند کار خود را به‌خوبی انجام دهد.

 

حسینی در ادامه در مورد وعده دولت درباره ساخت مسکن بیان داشت: در دیدار رهبری با هیات دولت ایشان گفتند دولت باید در حوزه مسائل اقتصادی و‌به ویژه مسکن تمرکز کند؛ ایشان فرمودند اگر مسکن رونق بگیرد در واقع سایر بخش ها هم رونق میگیرد. در مجلس هم طرح جهش تولید مسکن را داشتیم که دولت هم با آن موافقت کرد. هم دولت و هم مجلس با جدیت به دنبال این است که طرح مسکن محقق شود.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهمور در مورد مذاکرات گفت: مجلس یک مصوبه دارد و آن اقدام راهبردی‌ست که دولت آن را تمکین می کند؛  در این مسئله هم دولت و هم مجلس روی منافع ملت تاکید دارند.

 

حسینی با بیان اینکه ما در دور قبل دیدیم که طرف غربی به تعهدات خود پایبند نبود و شرکت های خارجی رفتند گفت: در مذاکرات به دنبال این هستیم که اطمینان خاطر پیدا کنیم. الان دستگاه های اجرایی با این پیش فرض که مذاکرات به نتیجه نرسد،  کار خود رادنبال می‌کنند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهمور درباره گلایه برخی نمایندگان از علملکرد رسانه ای در حوزه مذاکرات گفت: بنا بر این نیست که در رسانه ها فقط موضوع مذاکرات مطرح شود. تا کنون وزیر خارجه ۳ یا ۴ مرتبه به مجلس آمد و توضیحاتی  را از روند مذاکرات در صحن غیرعلنی مطرح کرد.  هنوز چیزی در مذاکرات نهایی نشده است؛ اما اگر نمایندگان مجلس سوالی بپرسند دولت پاسخ می دهد.‌

 

وی در مورد تعیین وزیر کار گفت: ویژگی هایی که وزیر کار باید داشته باشد، این است که باید به مسائل اقتصادی اشراف داشته باشد و مسائل کارگری را بشناسد. یکی از‌دلایل تاخیر در معرفی وزیر کار این است که باید فردی کارآمد متخصص و انقلابی معرفی شود تا بتواند این وزارت خانه را اداره کند.

 

وی درمورد برنامه هفتم توسعه توضیح داد: مجمع سیاست های کلی را تبیین کرده است و رهبر انقلاب ان را ابلاغ خواهند کرد.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهمور گفت: سازمان برنامه و بودجه هم کار خود در رابطه با برنامه هفتم اغاز و مجلس هم پیگیر این موضوع است.

 

حسینی در مورد سفرهای استانی گفت: جلسات متعددی در سفرهای استانی برگزار می‌شود و مصوبات زیادی به تصویب رسیده است و اکثر مصوبات تکمیل  کردن طرح های نیمه تمام است.

 

کد خبر 1211113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha