خیروبرکت صلح و سازش بیشتر از حکم دستگاه قضایی است/ از ظرفیت مردم در بحث اقتصاد استفاده شود

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به اینکه از ظرفیت مردم در بحث اقتصاد استفاده شود، گفت: خیروبرکت صلح و سازش بیشتر از حکم دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای لحظاتی پیش در جمع فعالان اقتصادی استان یزد با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد مسئله اول کشور است، گفت: این به معنای نادیده گرفتن اهمیت سایر مسائل نیست. مسئله امنیت، فرهنگ و مسائل اجتماعی بسیار مهم اند ولی امروز به جهاتی مسئله اقتصاد در اولویت اول کشور قرار دارد.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: الان جنگ اقتصادی است پس ساختار و سازوکار و همت خود را می خواهد تا بتوانیم در مقابل تکانه ها و تحریم ها ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه در مسئله اقتصاد بحث تولید بسیار حائز اهمیت است، افزود: در این زمینه بحث اشتغال خیلی مهم است که با افزایش تولید می توان به افزایش اشتغال دست یافت و در پی آن بسیاری از ناهنجاری های اقتصادی کاهش می یابد.

اژه‌ای گفت: اگر امروز اقتصاد، اشتغال و تولید را رونق دادیم، شاهد کاهش حاشیه نشینی، مسائل اجتماعی و مشکلات اجتماعی، طلاق و بسیاری دیگر از موارد اجتماعی خواهیم بود.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه یک کشور ثروتمند قطعا برای کل جامعه مفید است، افزود: با تولید ثروت، طبقه محروم هم بهره مندی بیشتری دارد و اگر اقتصاد یک کشور ضعیف شد، همه ضرر می کنند.

وی ادامه داد: کسی منکر این نیست که نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردمی و متکی به مردم است و در همه صحنه های بزرگ با کمک مردم از آن مشکل عبور کرده است. اگر می گوییم مشکل ما اقتصاد و تحریم است پس امروز هم باید از مردم کمک بگیریم تا بتوانیم به خوبی از این مشکلات عبور کنیم پس این مسئله باید دوطرفه باشد، به این صورت که مردم کمک خود را داشته باشند و ما نیز به آنها کمک کنیم.

اژه‌ای اظهار داشت: همه مسئولان کشور به این امر اعتقاد دارند که باید کار را به مردم واگذار کنیم و از ظرفیت و فکر آنها استفاده کنیم و دولت حمایت و نظارت کند. هر کجا کار را مردم عهده دار بودند و هدایت و نظارت و حمایت از سوی دولت صورت گرفت، شاهد اقدامات مثبت در کشور بودیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اعتقاد کامل به این دارم که هر موضوعی که در جامعه رخ می دهد و در خود جامعه حل و فصل شود، باز قطعا آثار مثبت بیشتر و شاهد هزینه کمتر خواهیم بود و اکثرا خیر و برکتی که در صلح و سازش است، در حکمی که از سوی دستگاه قضایی می شود، نیست.

کد خبر 1211658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha