۳۰۰نفر از فعالان فرهنگی اجتماعی محلات کم برخوردار مازندران راهی کربلا شدند

سعادت از اعزام ۳۰۰نفر از فعالان فرهنگی اجتماعی محلات کم برخوردار مازندران در قالب طرح «رهسپاران عصر ظهور» به سفر زیارتی عتبات عالیات خبر داد و گفت: این کاروان ها توسط ۷اتوبوس به صورت رایگان عازم این سفر معنوی شدند.

«احمد سعادت» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، از اجرای طرح «رهسپاران عصر ظهور» در راستای اعزام جوانان و فعالان فرهنگی ۲۰هزار و ۲۰محله کم برخوردار کشور به سفر زیارتی عتبات عالیات در استان مازندران خبر دادو اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، اداره کل بهزیستی استان،‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان و جمعیت هلال احمر استان مجری این طرح در دیار علویات می باشند.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد مازندران گفت: در آستانه اربعین حسینی هر سال خیل عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) راهی کربلا می‌شوند، اما افرادی هستند که به دلیل شرایط مالی توان پرداخت هزینه سفر را ندارند. از این در راستای «رهسپاران عصر ظهور» محرومین استان به کربلای معلی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مازندران ۵۲منطقه کم برخوردار دارد که در مرحله اول این طرح ۲۶منطقه ای از این تعداد مشمول طرح شده اند، افزود: ۳۰۰نفر از فعالان فرهنگی اجتماعی این مناطق امروز با حضور حجت الاسلام«محمد کاظمی کیاسری»مشاور امور ایثارگران استاندارمازندران، «روح الله سلگی» معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران و حجت الاسلام«بشیر عالیشاه» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان توسط ۷دستگاه اتوبوس از محل یادمان هشت شهید گمنام پارک موزه دفاع مقدس استان مازندران راهی عراق شدند.

 

سعادت با بیان اینکه این زائرین امام حسین(ع) از خانه هلال، خانه امداد، خانه بهزیست و خانه احسان ۲۶منطقه کم برخوردار استان شناسایی و برای حضور در سفر زیارتی کربلا ثبت نام شدند،‌ گفت: سفر این کاروان ها به مدت ۸-۹روز به طول می انجامد و ان شاء الله زائرین حضرت سید الشهدا(ع)، اقامه عزای اربعین حسینی را در محل سکونت خود انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه طرح «رهسپاران عصر ظهور» برای اعزام ۱۰هزار نفر از محرومین ایران اسلامی در سراسر کشور درحال اجراست، یادآورشد: تمامی امورات مرتبط به اعزام این کاروان ها در داخل کشور به عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)،‌امورات مرز مهران برعهده جمعیت هلال احمر، امورات نجف بر عهده سازمان بهزیستی و امورات کربلا معلی برعهده کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد.

کد خبر 1211669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha