وجود اشتغال کم هزینه در بخش تعاون خراسان جنوبی

حسینی با بیان اینکه اشتغال کم سرمایه از مهم ترین محاسن بخش تعاون است، گفت: اقتصاد تعاون بر اساس اقتصاد منتفع مردم است و نقطه مقابل اقتصاد سرمایه داری قرار دارد و در تعاونی ها مردم سود می برند وامیدواریم شاهد رشد بخش تعاون در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «غلامحسین حسینی» امروز (12 شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر از بدو انقلاب اسلامی به بخش تعاون گذری کنیم خواهیم دید که تعاونی های مسکن تاکنون بسیار موفق عمل کرده اند.

 

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی بیان کرد: در دوران مسکن مهر 800 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی ها در کشور ساخته شد و از این تعداد 31 هزار واحد مسکونی مربوط به خراسان جنوبی است و این استان اولین استانی بود که مسکن مهر را به پایان برساند و جز استان های پیشتاز بود.

 

وی با اشاره به میزان نارضایتی ها گفت: اگر مجموع نارضایتی های اعضای تعاونی ها در استان را نگاه کنید شاید یک یا دو درصد بیشتر نباشد و اگر عملکرد تعاونی ها را بررسی کنید خطای آن ممکن است به عدد انگشت های یک دست هم نرسد.

 

حسینی در خصوص اجرای طرح جهش مسکن در دولت سیزدهم عنوان داشت: بخش عظیمی از این واحدهای مسکونی را بخش تعاون بر عهده خواهد گرفت و اساسنامه جهش تولید تعاونی ها مسکن ابلاغ شده است.

 

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه 6 هزار نفر در خراسان جنوبی برای مسکن کارگری ساماندهی می شوند، افزود: بخش عظیمی از انبوه سازان در این زمینه کار خود را آغاز کرده اند و پیش بینی می شود خراسان جنوبی اولین استان در زمینه بحث کلنگ زنی جهت تولید مسکن در دولت سیزدهم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه تعاون در همه بخش های اقتصادی وجود دارد، گفت: تعاونی ها به سمت اقتصادی می روند که بر پایه مردمی عدالت می شوند و بر اساس آخرین مصوبات بخش سهام عدالت در قالب اقتصاد تعاونی اداره خواهد شد.

 

حسینی در ادامه بیان کرد: بر اساس مصوبه ای که مجلس خواهد داشت جاماندگان سهام عدالت که تحت پوشش نهادهای حمایتی کشور هستند ساماندهی خواهند شد.

 

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی درخصوص تعاونی های مصرف عنوان داشت: هر زمان که در بازار دچار مشکل بودیم به سمت تعاونی های مصرف رفتیم و امروز هم این تعاونی ها در زمینه توزیع کالا و حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی بسیار کمک کردند و همراه با سیاست های نظام حرکت می کنند.

 

وی با بیان اینکه اشتغال کم سرمایه از مهم ترین محاسن بخش تعاون است، افزود: بخش مسکن به عنوان پیشران اقتصادی با کمترین هزینه می تواند برای یک مدت مدیدی اشتغال ایجاد کند و اشتغال کم هزینه در بخش تعاون وجود دارد.

 

حسینی ادامه داد: در خراسان جنوبی با وجود معادن بسیار غنی که داریم و در آینده سرمایه گذاری های آن افزایش پیدا خواهد کرد نباید دغدغه ای به عنوان اشتغال در این استان وجود داشته باشد.

 

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: در نهبندان و خوسف معادن بسیار بزرگی وجود دارد که در حال تکمیل فاز تولید هستند و می توانند مشکل اشتغال استان را بسیار بهبود دهند و در بخش معادن نباید تنها به موضوع اشتغال اکتفا کنیم و در قالب برنامه ششم توسعه باید گردش مالی معادن در همان استان حاکم باشد.

 

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان و افراد جامعه به بخش تعاون آن اعتقاد لازم را ندارند، افزود: به این دلیل که اقتصاد تعاون بر اساس اقتصاد منتفع مردم است و نقطه مقابل اقتصاد سرمایه داری قرار دارد و در تعاونی ها مردم سود می برند.

 

حسینی در پایان بیان کرد: تعاون می تواند در سایر حوزه های جامعه حضور موثر داشته باشد و امیدواریم شاهد رشد بخش تعاون در استان باشیم و با توجه به سیاست های دولت و مسئولان خراسان جنوبی طی چند وقت آینده یک جهش خوب در این حوزه در استان مشاهده کنیم.

 

 

کد خبر 1212232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha