شبکه آبرسانی ۱۸۰ کیلیومتری در روستاهای خراسان جنوبی احداث می شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با بیان اینکه۱۸۰ کیلومتر شبکه آبرسانی تا پایان سال ۱۴۰۲ در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی احداث می شود، گفت: تاکنون بیش از یک سوم این شبکه ها کشیده شده و پنج مخزن احداث شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار «غلامعلی تناکی» امروز (14 شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس، تیپ انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی سنگر شهدا را خالی نکرده است.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی بیان کرد: حدود پنج سال از زمان فعالیت قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در استان می گذرد و طی این مدت اقدامات خوبی برای مردم در مرزها انجام شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های معنوی قرارگاه شهید ناصری گفت: با توجه به اینکه با مسئله فضای مجازی و تهاجم فرهنگی بودیم در 34 نقطه استان با استقرار روحانیون به پیگیری بحث های معنوی پرداختیم.

 

سردار تناکی در خصوص کمک رسانی به عتبات عالیات عنوان داشت: در این راستا 280 میلیون تومان اعضای این قرارگاه به عتبات عالیات کمک کردند و 150 نفر مقرر شده است به اربعین حسینی اعزام شوند.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی به بحث های محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: اهداف این قرارگاه به سمت چهار شهرستان مرزی رفته است تا هم در حوزه محرومیت زدایی و اشتغال و هم تامین امنیت اقداماتی انجام دهیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا 17 بند خاکی و سد در مناطق مرزی خراسان جنوبی به منظور جلوگیری از هدررفت آب استان به داخل کشور افغانستان و کنترل آب در این مناطق به همت قرارگاه شهید ناصری احداث شده است.

 

سردار تناکی با اشاره به اینکه بیش از 90 مسکن محرومین احداث شده است، گفت: بیش از یک هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در خراسان جنوبی اهدا شده است و بیش از 300 منزل افراد نیازمند مجهز به گاز شدند.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با بیان اینکه 50 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان به همت این قرارگاه توزیع شده است، افزود: بحث توزیع بیش از یکصد هزار پُرس غذای گرم بین نیازمندان استان اجرا شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی هفت هزار جفت کفش بین دانش آموزان نیازمند چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

 

سردار تناکی با اشاره به بحث آب رسانی در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی گفت: مقرر است یکصد و 80 کیلومتر شبکه آبرسانی در این مناطق تا پایان سال 1402 اجرایی شود و در این راستا 32 مخزن احداث خواهد شد.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی در ادامه عنوان داشت: 49 روستا تا پایان سال 1402 در خراسان جنوبی آب رسانی می شوند و امیدواریم هیچ روستایی در استان بدون آب باشد.

 

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک سوم این شبکه ها کشیده شده و پنج مخزن احداث شده است و 90 درصد لوله های 180 کیلومتری خریداری شده است و در سطح استان هشت پروژه فعال در زمینه آبرسانی در دستور اجرا داریم.

 

 

سردار تناکی در خصوص بحث آمادگی های دفاعی گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه اجرا شده است و امسال ایران در مسابقات جهانی نظامیان توانست رتبه چهارم را کسب کند و رتبه اول تیراندازی به نیروی زمینی سپاه پاسداران تعلق یافت.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: نفر برتر و طلای رقابت های این مسابقات را «سجاد پردل» از خراسان جنوبی توانست کسب کند.

 

 

کد خبر 1212961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha