اربعین؛ ظرفیتی عظیم برای زمینه‌سازی ظهور/جنایات رژیم پهلوی با زبان هنر برای نسل امروز بازگو شود

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه امروزه در بحث جهاد تبیین یکی از مهم ترین ماموریت های ما معرفی چهره کریه پهلوی به نسل جوان است، گفت: چهارهزار انسان مظلوم در ۱۷شهریور به دست رژیم پهلوی به خاک و خون کشیدند این جنایات باید هنرمندانه بازگو شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «محمدرضا نصوری» امروز(۱۸شهریور) در خطبه های نمازجمعه مرکز استان مازندران با بیان اینکه همه شما و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می کنم، اظهار کرد: اربعین عظیم ترین مانور مسالمت آمیز شیعیان در دنیا است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه یک دهم شیعیان دنیا در این اجتماع میلیونی شرکت می کنند، افزود: فراوانی جمعیت در بین عزیزان پیاده روی اربعین بعد از عراق، به ایرن اسلامی برمی گردد.

 

وی با بیان اینکه شیعیان را در دنیا به نام غدیر، اربعین و عاشورا می شناسد، ادامه داد: اربعین راباید هنرمندان به شیوه هنرمندانه ای تصویر کنند.

 

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه پیاده روی اربعین سنتی است که عالمان شیعه این مانور را برای به تصویر کشیدن اقتدار شیعه انجام می دادند، گفت:  4 دانشگاه شیعه شناسی در اسرائیل وجود دارد و بسیاری از غربی ها تلاش دارند با شناسایی عقه های فکری شیعیان جلوی تکثیر آموزه های اسلامی را بگیرند. نظیر سانسور شدن پیاده روی میلیونی شیعیان در اربعین توسط رسانه های غربی.

 

وی با بیان اینکه باید جریان اربعین و فرهنگ امام حسین(ع) منتج به بسترسازی برای ظهور حضرت حجت(عج) شود، افزود: عشق به امام شهید ما را باید برای رسیدن به امام حی، ترقی و رشد دهد.

 

حجت الاسلام نصوری ازبین بردن توهم دست و پاگیر در زندگی جمعی  تعریف از زندگی ساده رااز کارکردهای اربعین دانست و ادامه داد:ما زندگی را براساس توحید محوری باید ببینیم، زندگی باید عاری از چپاول و همراه با مواسات و همدلی باشد.

 

وی با بیان اینکه مردم در پیاده روی اربعین با جان و دل به هم خدمت می کنند، این نهایت ادب و تواضع را می رساند.

 

حجت الاسلام نصوری فرار از شلوغی های آخرالزمانی مدرن و بازسازی خودمان از جهالت مدرنی که امروزه گرفتار آن هستیم را از دیگر کارکردهای اربعین اعلام کرد و گفت:آیه ۱۰۵سوره انبیا باید راهبرد شیعه باشد. باید با توجه به این آیه انسان های صالح تربیت شویم.

 

وی با بیا نیانکه اربعین مسابقه برای مواسات و همدلی است، افزود: اگر انسان خودساز بتواند خود را حفظ کند می تواند تاثیر گذار در دیگر سازی باشد و انسان دیگر ساز می تواند تاثیرگذار در زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) باشد.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه در دوران ظهور انسان کرامت و اخلاق محور است، گفت: اولویت امام زمان(عج) در زمان ظهور تعلیم اخلاق و تربیت است.

 

وی به اقدام کشور آلبانی اشاره کرد و افزود: این کشور عده ای تروریست را در کشور خود جای داده است. همگان بدانند ملت ایران اسلامی با همه سختی ها پشت سر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده اند و تا آخرین قطره خون حافظ ارزش ها و دستاوردهای این نظام هستند.

 

حجت الاسلام نصوری ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای ۱۷شهریور سال۵۷، ادامه داد: چهارهزار انسان مظلوم در ۱۷شهریور به دست رژیم جنایتکار پهلوی به خاک و خون کشیده شدند، متاسفانه هنوز در بعد سیاسی و فرهنگی جنایات رژیم پهلوی را به مردم نشان ندادیم. باید این جنایات با زبان هنر برای نسل امروز بازگو و تبیین شود.

 

 

 

کد خبر 1214183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha