برگزاری دسته عزاداری خیابانی به مناسبت اربعین حسینی در آستارا

حجت‌الاسلام رضازاده از برگزاری دسته عزاداری خیابانی به مناسبت اربعین حسینی در آستارا و لوندویل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا، حجت‌‎الاسلام«حسینعلی رضازاده» امروز(شنبه، ۱۹ شهریور) در جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان دسته عزاداری خیابانی ساعت ۱۰ صبح از مسجد محمد رسول‌الله(ص) به سمت امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) راه‌اندازی می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه در این روز همچنین دسته عزاداری خیابانی از شهر لوندویل به سمت امامزادگان راه‌اندازی می‌شود، افزود: پس از پایان عزاداری خیابانی، اجتماع بزرگ مردم ولایتمدار و حسینی شهرستان آستارا در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) با سخنرانی و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در مسیرهای عزاداری خیابانی موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و غرفه‌های مختلف برپا می‌شود، تصریح‌کرد: برگزاری مسابقه عکس با موضوع اربعین، غرفه نقاشی کودکان، برگزاری همایش«نقش حضرت زینب(س) در جهاد تبیین»، تشریح فلسفه اربعین و قیام عاشورا توسط آموزش و پرورش، برپایی غرفه‌های خاطره‌گویی در مسیر عزاداری خیابانی از جمله ویژه برنامه‌هایی است که به مناسبت اربعین پیش‌بینی شده است.

 

حجت‌الاسلام رضازاده بر سیاهپوش کردن سردرب ادارات و همچنین معابر و میادین شهر به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر تاکید کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از شهرداری آستارا خواست به منظور جابه‌جایی زائرینی که با پای پیاده مسیر شهر آستارا تا امامزادگان را طی می‌کنند برنامه‌ریزی داشته باشد تا عزاداران در هنگام برگشت با مشکل مواجه نشوند.

 

حجت‌الاسلام رضازاده خاطرنشان‌کرد: برای سالروز رحلت رسول گرامی اسلام و شهادت امام رضا(ع) ویژه برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده که از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به اطلاع شهروندان رسانده می‌شود.

کد خبر 1214594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha