خدمات دهی ۲۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر به زائران اربعین در مسیر تمرچین

خلیلی گفت: ۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار این جمعیت در مرز تمرچین و مسیر منتهی به پیرانشهر به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند.

«یحیی خلیلی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: ۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار این جمعیت در مرز تمرچین و مسیر منتهی به پیرانشهر  به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند.

معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان‌غربی افزود: از این پایگاه‌ها، تعدادی در جاده‌های منتهی به شهرستان پیرانشهر، مرز تمرچین و یک پایگاه در اربیل اقلیم کردستان عراق دایر شده که شامل تیم‌های ارتباط، تیم امداد برداران، خواهران، تیم‌های واکنش سریع (انتقال اضطراری و نجات فنی) است و در مجموع ۱۶۷ امدادگر در این پایگاه‌ها مستقر هستند.

خلیلی گفت: این پایگاه‌ها در مجموع به ۲۲ دستگاه آمبولانسی، ۱۳ خودرو نجات، یک فروند بالگرد و ۲ دستگاه خودرو فرماندهی تجهیز شده و خدمات امدادی به زائران ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین یک پایگاه  نیز در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق به عنوان پایگاه امداد و نجات و درمان راه اندازی شده، ۱۲ امدادگر در آن استقرار یافته و به چهار دستگاه آمبولانس تجهیز شده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان‌غربی  افزود: با شروع فعالیت پایگاه امداد و نجات تمرچین پیرانشهر یک فروند بالگرد نیز در این مرز استقرار یافته تا در صورت بروز حوادث امدادرسانی به مصدومان به صورت هوایی و در مدت زمان بسیار کم صورت گیرد.

گفتنی است؛ در این پایگاه‌های انواع خدمات از جمله تست فشار و قند خون، پانسمان و خدمات دیگر پیراپزشکی به زائران داده می‌شود و تاکنون امدادگران این پایگاه‌ها در ۱۲ حادثه به ۱۱ مصدوم امداد رسانی کرده‌اند.

کد خبر 1215991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha