سنت حسنه پیاده روی اربعین جهانی و دشمن شکن شده است

حجت الاسلام کوچک زاده گفت: سنت حسنه پیاده روی اربعین جابر انصاری امروز جهانی، دشمن شکن و مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مجتبی کوچک زاده» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت اربعین اظهارداشت: جابر انصاری به دلیل نابینا بودن امکان حضور در کربلا در زمان امام حسین(ع) نشد که پس از شنیدن خبر شهادت به سختی خود را به کربلا رساند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: پس از شهادت امام حسین(ع) خفقان و شرایط خاص سیاسی حاکم شده بود و به راحتی امکان رفتن به کربلا نبود اما جابر انصاری خود را به قبر مطهر رساند.

 

وی با اشاره به اینکه سنت حسنه ای تا موقع استمرار ثواب آن به پایه گذار می رسد، تصریح کرد: سنت حسنه جابر انصاری امروز پایدار و چشمه جاری برای او خواهد بود و از طرفی هم جهانی، دشمن شکن و مقدمه ظهورحضرت ولی عصر(عج) شده است.

 

حجت الاسلام کوچک زاده با بیان اینکه دشمن چنین وضعی را بر نمی تابد، خاطرنشان کرد: حرکت اربعین با حضور میلیون ها نفر مایه اقتدار شیعه شده و پیام آزادی خواهی را در جهان فراگیر کرده که دشمن از آن می ترسد.

 

وی با اشاره به اینکه زیارت اربعین از نشانه های شیعه است، اذعان داشت: حضور در راهپیمایی و قرائت زیارت اربعین سفارش شده که عاشقان امام حسین(ع) و کسانی که موفق به شرکت در این مراسم نشده اند، در مراسم اربعین با قرائت زیارت و عزاداری از این فرصت استفاده کنند.

 

حجت الاسلام کوچک زاده استفاده از انگشتر در دست راست و اقامه 51 رکعت نماز مستحبی و نافله در یک روز را از دیگر شاخصه های زندگی شیعه از منظر روایات اعلام کرد.

 

وی ترویج سنت های نیکو در جامعه را مایه خیر و برکت دانست و گفت: هر چقدر کارهای نیکو و سنت ها خوب پایه گذاری شود خیر آن به فرد خواهد رسید.

کد خبر 1216436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha