استاد شهریار وجهه شعر فارسی را تعالی بخشید

بلاغی با تأکید بر این‌که استاد زیست مخلصانه داشته و بدون هیچ ادعایی در تعالی فرهنگ و ادب ایران و آذربایجان کوشید، گفت: استاد شهریار وجهه شعر فارسی را تعالی بخشید.

«سیدمحمدحسین بلاغی» در حاشیه برگزاری همایش روز ملی بزرگداشت شعر و ادب فارسی در تالار وحدت دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: اعتقاد دارم ابتدا باید دلیل انتخاب سالروز ارتحال استاد شهریار به نام روز ملی شعر و ادب فارسی را باید شناخت؛ چراکه استاد شهریار وجهه شعر فارسی را تعالی بخشید.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با این‌که زبان مادری استاد شهریار ترکی بود، اما شاهکارهای ادبی او به زبان فارسی در ادبیات ایران بی‌بدیل است، ضمن این‌که اشعار استاد مطابق با نیازهای روز جامعه سروده شده است، به عبارت بهتر می توان گفت؛ اشعار استاد شهریار موثر در دوران حیات و امروز جامعه بوده است.

بلاغی با تأکید بر این‌که استاد زیست مخلصانه داشته و بدون هیچ ادعایی در تعالی فرهنگ و ادب ایران و آذربایجان کوشید، تصریح کرد: در دورانی که عده ای تصور می کردند شعر و ادب فارسی رو به افول است، استاد توانست غنای شعر فارسی و ترکی را بار دیگر به رخ جهانیان بکشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی برگزاری چنین همایش هایی را در تقویت هویت، فرهنگ، هنر و ادب اقوام ایرانی بسیار اثرگذار دانست و گفت: چنین رویدادی؛ فرصت بی بدیل در راستای اتحاد، انسجام و یکپارچگی شعر و ادب فارسی همزمان با نکوداشت ساحت و هویت شعر و ادب ترکی است.

کد خبر 1217281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha