اجتماع بزرگ اربعین حسینی موج بیداری اسلامی در جهان را شتاب بخشیده است

کرمی،گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی موج بیداری اسلامی در جهان را شتاب بخشیدو باعث شده که کشورهای خارجی نیز برای برپایی موکب در حال سبقت گرفتن از همدیگر هستند.

حمیدرضا کرمی،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اسکان زوار اربعین حسینی در شهرستان گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان در مسیر دو مرز مهران و خسروی، امسال تردد در مسیرهای مواصلاتی اسلام آباد غرب را شلوغ کرد به طوری که در زمان اوج شلوغی مرزها و در راستای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرز های کشور، شبانه ۱۵ الی۲۰ هزار نفر زائر اربعین در شهرستان اسلام آبادغرب پذیرایی و اسکان داده شدند.

 

 فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب افزود: از ابتدای شروع پیاده روی عظیم اربعین حسینی تا کنون ۲۲موکب به صورت شبانه روزی در سه وعده در خدمت زوار بوده و تا پایان این همایش عظیم خدمت رسانی خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اربعین یک کنگره عظیم جهانی است که بیش از ۲۰ میلیون نفر مسلمان و غیر مسلمان به عشق امام حسین (ع) در پیاده روی شرکت می کنند ادامه داد: برکات فراوانی برای شهرستان داشت و در مواردی که برخی امورات بدون بودجه امکان پذیر نبوده در اربعین شاهد تعریض جاده، احداث نمازخانه، شانه سازی جاده بودیم و باید تلاش شود از هم اکنون برای سال آینده انشاءالله با آمادگی بیشتری به استقبال اربعین حسینی برویم.

 

کرمی تصریح کرد: مساجد، حسینیه‌ها، خانه‌های معلم، مهمانسراها ادارات و تعدادی از مدارس اسلام آبادغرب غرب علاوه بر موکب‌ها آماده پذیرایی از زائران هستند.

 

فرماندار اسلام آباد غرب یاد آور شد: تمام زائرانی که قصد خروج از مرز را چه از خسروی و‌ چه از مهران داشته و دارند باید از شهرستان اسلام‌آباد غرب عبور  کردند و امیدوارم میزبانان خوبی برای زائران ابا عبدالله حسینی بوده و باشیم.

 

کد خبر 1217585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha