نخستین رویداد ملی «تا ثریا» در شیراز آغاز به کار کرد

نخستین رویداد ملی «تا ثریا» به همت سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه فجر فارس در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، نخستین رویداد ملی «تا ثریا»، امروز (چهارشنبه 30 شهریور) به همت سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه فجر فارس و دفتر استان فارس شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز برگزار شد.

سردار «یدالله بوعلی» در مراسم آغاز این رویداد ملی گفت: تولید علم با حمایت شرکت ها به بهره‌ برداری اقتصادی خواهد رسید و باید همواره به ارائه ایده ها پرداخت.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: باید فرصت پیشرفت جوانان خود را در عرصه دانش جهانی فراهم کنیم و سپاه فجر فارس با رویکرد حمایتی به نخستین رویداد ملی «تا ثریا» ورود کرده و حمایت از شرکت‌ های دانش بنیان را باید در اولویت قرار دهیم.

وی اضافه کرد: بسیج در همه اقشار حضور دارد و باید برای حمایت از شرکت‌ های دانش بنیان از موازی کاری پرهیز کنیم و به شناخت نیازهای این حوزه بپردازیم.

«قاسم علیپور»، هم در این مراسم گفت: حمایت از شرکت‌ های دانش بنیان از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و سپاه فجر فارس برای حمایت و به مرحله اقتصادی رساندن این شرکت ها، بسیج کنندگی را در این راه به کار گرفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس افزود: ۸۹ طرح فناورانه برای روی داد «تا ثریا» به دبیرخانه ارسال شد که ۱۵ طرح دانش ‌بنیان و 10 نیاز سازمان های اقتصادی بر اساس زنجیره نیاز استان برای ارائه در این رویداد انتخاب شد و در خصوص دانش بنیان‌ ها باید مسئله اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر قرار بگیرد.

«مهدی حقی»، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از 10 سال قبل بر موضوع اقتصاد دانش‌ بنیان تاکید ویژه داشته اند و در حال حاضر حدود 2 درصد از اقتصاد در کشور توسط دانش ‌بنیان‌ ها تامین می ‌شود و برای جبران عقب ماندگی در این زمینه باید مدل های خاصی در نظر گرفت.

مدیرعامل دفتر استان فارس شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج ادامه داد: وزن اصلی اقتصاد ما در کشاورزی صنایع و معادن نفت است در حالی که وزن اصلی در دانش بنیان ها در حوزه‌ های خدمات بازی و سرگرمی و ... است که یعنی حجم زیادی از مسائل ما عملا از ظرفیت دانش ‌بنیان ‌ها بی ‌بهره هستند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران و پشتیبان ها به صورت هم افزار عمل نمی‌ کنند و عدم وجود عدالت در دسترسی به منابع هم از مشکلاتی است که دانش بنیان ها با آن دست و پنجه نرم می کنند اما رویدادهای «تا ثریا» مسیر رفع این چالش ها را فراهم می کند.

حقی اعلام کرد: برای جذب سرمایه گذار و پشتیبان هم در این رویداد تلاش می شود و مسیر برای فعالیت و تمرکز دانش بنیان ها فراهم خواهد شد و مجموعه پیشگامان در سپاه، وظیفه تجاری ‌سازی تیم‌ های فناور و شرکت های دانش بنیان مردمی را دارند.

کد خبر 1217886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha